Vespa-Ciao.NL
:: Vespa wil maar niet harder na alles aangepast.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa wil maar niet harder na alles aangepast.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rick-
    Topic starter

Hey,

Ik zit met een probleem,
      Ik heb een vespa ciao snor.
      Een weekje geleden heb ik er een achterklok van een brom en een techno uitlaat gemonteerd.
      Hierdoor liep hij niet harder.
      Toen had ik nog mn carters uitgeveild en een grotere sproeier erin gezet, dit hielp ook niet.
      Daarna dacht ik dat mn cilinder wel eens gaar kon zijn, (hij was redelijk gaar).
      heb nu een 60 cc cilinder gemonteerd en kom nog steeds niet boven de 25 uit.
      Contact punten staan tegen elkaar aan, anders krijg ik hem niet aan.
      Zodra ik de contact punten op 40 met een voeler maatje zet krijg ik hem helemaal niet aan.
      Mijn vespa loopt nu ontzettend slecht en stottert alleen maar.
      Ik rij dus nu nog steeds 25/30 km/h, hier baal ik enorm van.
      Wat kan het zijn, moet ik een nieuwe condensator en nieuwe contact punten kopen?

Ik heb echt hulp nodig want ik weet het niet meer.
      Mvg
      Rick

sander…
      Bijdrager

Juiste sproeier?

TMP
        Bijdrager

welke maat carb heb je misschien ligt het daarnaan?

Rick-
          Topic starter

heb nu sproeier 60, heb std carb geen 13/13, vriend van me rijdt exact de zelfde setup en rijd 55/60 🙁

sander…
            Bijdrager

Je sproeier is waarschijnlijk te groot. Daarom stottert hij.

Leovince
              Bijdrager

Klinkt raar.. Je contactpunten moeten gewoon op 0.40 kunnen en gewoon moeten starten.. Dit lijkt echt wel meer een ontstekingsprobleem. Nieuwe contactpunten en condensator wil misschien wel wat goeds doen?

lupomob
                Bijdrager

Ik denk dat het met het veilen fout is gegaan.

Ik had ooit een cittacarter die ik verkkeerd had geveild .

Reed wel maar kwam nooit mee op toeren.

Als je blok liep voordat je ging spelen ermee zijn exht niet je punten en je condensator ineens stuk.

bobclees
                  Bijdrager

ik denk dat je de originele pouly er nog op hebt zitten.
                    dan gaat hij nauwlijks harder inderdaad.
                    ik zou poly 70 met bijpassende snaar halen dan merk je echt wel verschil;)

gr

tnerual
                    Bijdrager

En ben je wel ZEKER van die bromklok die je gemonteerd hebt?

Rick-
                      Topic starter

Toen ik mn carters nog niet had uitgeveild, en alleen een andere klok en uitlaat had gemonteerd kwam ik ook niet boven de 25 uit en stotterde alleen maar.
                        Ik heb die brom klok bij q-parts gekocht, ze zullen echt geen fout maken met een snor of brom verkopen hoop ik dan.
                        Ik heb nieuwe contact punten en een nieuwe condensator gehaald, misschien licht het daar aan, die ik ga zo snel mogelijk monteren.

Heb nu poelie 80. Ik zal tog wel iets harder moeten gaan dan 25 ??
                        Dit schiet echt niet op.

hansieb
                        Moderator

Ontsteking / carb afstellings verhaal gok ik.

luukelbo
                          Bijdrager

hoe loopt je brommer op 25 km/h? schokkerig dat hij soms een slag overslaat? of normaal
                            de eerste optie lijkt mij dan de ontsteking vooral de bobine omdat je de rest al vervangen hebt.
                            de 2e dan ligt het denk ik aan valse lucht/carburateur probleemen, want met een sproeier die 1 a 2 maten te groot is gaat je brommer geen 25 lopen.

Rick-
                            Topic starter

@luukelbo als ik op de top rij stottert die heel erg en soms wilt ie weg vallen.
                              Ook al heb ik 10 maten te grote sproeier ik moet zowiezo wat harder gaan dan normaal.
                              Ik hoop dat het me contact punten en bobine zijn.
                              Anders ga ik toch maar eens denken aan die brom klok ?:P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.