Vespa-Ciao.NL
:: Vespa vonkt niet

Home Forums Techniek Elektrisch Vespa vonkt niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Noud
    Topic starter

Hoi iedereen, ik heb een vespa ciao mix met elec blok, maar ik krijg geen vonk. In eerste instantie vonkte die maar eventjes later stopte die ermee, ik heb al mijn bougie en bobine vervangen. Ik ben een beetje ten einde raad

Ewous
      Bijdrager

Maakt je blok goed contact met massa? En ook het massa draadje van je cdi?Controleer anders eens of er geen draden beschadigt zijn. Bougiedop en kabel zijn die ook goed?

Noud
        Topic starter

De kabel is nieuw en bougiedop werkte eerst ook, lijkt me niet dat die het opeens niet meer doet. Hoe zou mijn blok goed contact met massa moeten maken?

Ewous
          Bijdrager

De kabel is nieuw en bougiedop werkte eerst ook, lijkt me niet dat die het opeens niet meer doet. Hoe zou mijn blok goed contact met massa moeten maken?

Als je nog een andere dop heb zou ik het toch eens proberen. Het is belangrijk dat je blok goed contact maakt met het ijzer van je frame. Je kan ook eventueel een draadje tussen je blok en de massa van je cdi maken.

Noud
            Topic starter

Het is al opgelost, heb ff het blok eruit gehaald en vliegwiel eraf gehaald, hier waren de kabels die naar de cdi gingen verrot. Hier nieuwe kabels voor getrokken en nu vonkt ie perfect.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.