Vespa-Ciao.NL
:: Vespa valt uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa valt uit

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joostv23
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een vespa ciao uit 2000 met electronische ontsteking en een geheel origineel blok. Nu start hij af en toe wel maar alleen met de choke en daarna valt hij al gauw uit. De ene keer loopt hij wat langer dan de andere keer maar hij valt altijd uit. Ik heb de carborateur al schoon gemaakt en er een grotere sproeier ingedaan maar dit heeft niets geholpen. Zelf denk ik dat hij te weinig benzine krijgt, maar waar ligt het probleem dan?

Heeft een van jullie een idee waar het aan ligt? De luchtfilter is ook het probleem niet. Zou het ook een electronisch probleem kunnen zijn? En anders wellicht de benzinekraan of de slang?

Trouwens de vespa is nog als nieuw, heeft nog geen 3000km gereden.

Gr Joost

Postert
      Bijdrager

Welke kleur heeft de kop van de bougie?, Koffie met melk bruin is goed, anders moet je tog nog eens sproeiers aanpassen.
        MVG

joostv23
        Topic starter

Hey,

Bougie heb ik ook al verwisseld en was ook het probleem niet. Zit gewoon standaard bougie in. Er zit nu een 48 sproeier in geloof ik, dat moet toch genoeg zijn voor een origineel blok?

Mike
          Bijdrager

Moet haast zeker in de carburatie of benzine toevoer zitten.

Elektronische ontsteking kan bijna niet stuk.

Heb je echt de carb. volledig schoongemaakt? Je kan zo’n ding verder uitmekaar halen en schoonmaken als de gemiddelde amateur sleutelaar denkt hoor!

Ook kan je benzine kraan niet fris meer zijn. Trek je benzine slang er eens af, zet de kraan aan en kijk eens of hij overtuigend doorstroomt.

Mike

joostv23
            Topic starter

Oke ik zal eerst even benzine kraan en slang checken. En ik zal er eens een andere carborateur opzetten. Ja de electronische ontsteking leek me ook al sterk aangezien hij alleen met choke wil starten en deze losstaat van iets electrisch.

Bedankt Mike

joelciao
              Bijdrager

brommertje komt eind deze week na mij
                kijk ik hem even helemaal na
                gr

Mike
                Bijdrager

top, close!

Mike
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.