Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vespa stotterd
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door mark braakman.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 februari 2011 om 18:28 #167283
Ik heb na een vastloper heb ik er van de week een nieuwe cilinder opgezet, een 70cc.
na alles inelkaar te hebben gezet sloeg hij meteen goed aan. Hij liep mooi, en liep bijna helemaal goed stationar.
na een paar keer rusig de straat op en neer te hebben gereden viel hij uit. Hij was daarna nietmeer aan te krijgen.
na vanalles te hebben geprobeert kwam ik erachter dat de bougie kapot was gegaan. dat was vreemd want hij was zo goed als nieuw. na een andere bougie (een gebruikte) erin te hebben gedraaid deed ie het weer goed.
toen ben ik voorzichtig een eindje gaan rijden, maar na een paar km gaf ie een flinke backfire en daalde hij meteen naar stationare toeren. vanaf toen tot nu loopt bijna helemaal goed stationar, hij trekt op tot een heel laag toerental en zodra je die toeren gaat overschrijden gaat ie enorm stotteren en onregelmatig lopen. ik heb nog 1x een andere bougie erin gedraaid, toen deed ie het gedurende de straat op en neer even goed, en daarna weer precies hetzelfde gestotter. Wat kan dit zijn??alvast bedankt voor de hulp!
23 februari 2011 om 18:30 #174961heb je de goede hitte graad bougie erin?
welke set-up heb je?
23 februari 2011 om 18:35 #174962ik zou niet weten wat voor hittegraad ik dan moet hebben voor dit blok.
ik heb heb het blok 70cc laten tunen op trekkracht, op alle punten die beschikbaar waren.
ik zou niet durven zeggen wat er allemaal aan gebeurd is.
op dat blok heb ik een 13/13 carb.
een simonini racing uitlaat.
sterkere krukas23 februari 2011 om 18:57 #174966hittegraad 8
23 februari 2011 om 19:03 #174967owke dan ga ik dat proberen.
mocht dit niet werken, heb je dan enig idee wat het eventueel nog kan zijn?24 februari 2011 om 06:34 #174975en toen, heb je elek of punten?
wat ik wel eens heb gehad met ineens stotteren en slecht lopen = vliegwiel spie kapot of zelfs het vliegwiel zelf naar de vaantjes.moet maar eens kijken of er een goede vonk uit komt, als die goed vonkt dan kan je verder gaan kijken maar ik denk dat het aan de ontsteking ligt
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 februari 2011 om 07:36 #174976sowieso even je onsteking nakijken, hittegraad 8 idd.
kan ook een te grote sproeier zijn. Als hij uitvalt dat hij met optrekken té veel benzine krijgt en dan gewoon verzuipt, en dus stottert en uitvalt lijkt mij….24 februari 2011 om 16:13 #174977de hittegraad van de bougie heeft ermee te maken hoe snel hij de warmte afstaat aan de kop. mischien word hij nu dan te warm. vonkt hij nu nog wel?
4 maart 2011 om 14:18 #174978ik heb nu eindelijk de tijd gehad om naar de brommerzaak te gaan. hier heb ik een bougie met hittegraad 8 gekocht zoals jullie hadden verteld, en ook nieuwe contactpuntjes + condensator.
deze heb ik meteen nadat ik thuis kwam er op gemaakt. na alles weer in elkaar te hebben gezet, hoefde ik nog geen meter te lopen en hij sloeg aan, hij liep goed, iets te hoog stationair maar oke. ik een klein stukje gereden, hij deed het perfect. kom ik net op de oprit gereden, valt ie uit. Nu is hij heel moeilijk aan te krijgen, en als ie aanslaat, precies zoals voorheen alleen maar onregelmatig gestotter….
wat kan dit nog zijn? ik dacht zelf aan de bobine, maar ook dat zou ik egt niet zeker weten.hopelijk hebben jullie nog tips
4 maart 2011 om 14:24 #174996Een van je ontstekings stroomdraden zou een beschadigde mantel kunnen hebben waardoor hij kortsluiting maakt, hier kan je condensator echt niet tegen.
Andere optie is een defecte bobine.I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 maart 2011 om 15:00 #174997mark braakman :
ik heb nu eindelijk de tijd gehad om naar de brommerzaak te gaan. hier heb ik een bougie met hittegraad 8 gekocht zoals jullie hadden verteld, en ook nieuwe contactpuntjes + condensator.
deze heb ik meteen nadat ik thuis kwam er op gemaakt. na alles weer in elkaar te hebben gezet, hoefde ik nog geen meter te lopen en hij sloeg aan, hij liep goed, iets te hoog stationair maar oke. ik een klein stukje gereden, hij deed het perfect. kom ik net op de oprit gereden, valt ie uit. Nu is hij heel moeilijk aan te krijgen, en als ie aanslaat, precies zoals voorheen alleen maar onregelmatig gestotter….
wat kan dit nog zijn? ik dacht zelf aan de bobine, maar ook dat zou ik egt niet zeker weten.hopelijk hebben jullie nog tips
kijk even welke maat sproeier erin zit
moet als ’t goed is tussen de 64 en 70 zijn. (correct me if i’m wrong)4 maart 2011 om 18:01 #174999kan ik er op een of andere manier achter komen of het de bobine is?
en ik heb sproeier 43 t/m 70 geprobeerd, maar daar ligt het wss niet aan want er veranderd niks..
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.