:: Vespa start slecht en valt uit
-
Hallo,
Ik heb al een keer een post gestart ivbm deze vespa maar het is nog steeds niet opgelost.
Ik heb een ciao gekocht laatst. Electrische start en 5 spaaks. Vrij nieuw model dus. De vespa ziet eruit alsof hij zo uit de showroom komt, echt in nieuwstaat. Brommer heeft nog geen 2000km gelopen.
Nu is het probleem eigenlijk dat hij ten eerste slecht start en ten tweede als hij start al vrij snel uitvalt.
De brommer start ALLEEN MET CHOKE. Zonder choke start hij dus niet. En als hij dan eens start na veel moeite met de choke dan valt hij al heel snel uit. Als je rijd gaat het wel maar zodra je stilstaat terwijl de brommer nog loopt valt hij uit.
Nu leek het mij dus dat de brommer te weinig benzine krijgt (alleen met choke starten). De brommer is overigens geheel origineel. Nu heb ik al een grotere sproeier erin gezet. Verandere wel enigzins. Hij start wat sneller met de choke (niet meer 6x proberen maar nu misschien 3x) maar nog steeds niet of alleen als hij al enigzins warm is gelopen na enkele minuten. Maar hij valt nog steeds uit zodra je geen gas meer geeft. Dus als je stilstaat. Ik heb al gekeken hoeveel benzine er door het benzineslangetje komt en dit is net zoveel als bij mijn andere ciao’s dus het benzine kraantje is niet verstopt ofzo. Ook heb ik al een nieuwe bougie erin gedaan.
Ik ben enigzins ten einde raad. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan proberen. het blok ziet er als nieuw uit. nergens modder of roest of aanslag, wat dan ook te zien. Kan iemand mij helpen?
Gr Joost
Joost,
in je carberateur zit aan de (als je erop zit) rechter kant een zilver kleurig schroefje, stationairschroef
als je die een stukje verder indraait zou die moeten blijven draaien.
Oke dat zal ik eens proberen. Bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.