:: Vespa start slecht als hij warm is
-
ik heb de carburater vervangen er zat een 13/13 op is nu vervangen door een 12/7.
vreemde is dat hij koud prima start zonder problemen, maar als hij warm is start hij slecht en ploft. Moet hem ook hoog in de toeren houden anders slaat hij weer af. lijkt mij niet dat het met de brandstof voorziening te maken heeft. wat zou de oorzaak kunnen zijn?
eddepet :
ik heb de carburater vervangen er zat een 13/13 op is nu vervangen door een 12/7.
vreemde is dat hij koud prima start zonder problemen, maar als hij warm is start hij slecht en ploft. Moet hem ook hoog in de toeren houden anders slaat hij weer af. lijkt mij niet dat het met de brandstof voorziening te maken heeft. wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Ik heb momenteel hetzelfde aan de hand. Loopt ie wel stationair? (Koud/warm)
Bij mij namelijk niet. Mede forummers adviseerden me om naar mijn ontsteking te kijken.
koud loopt hij prima, ook stationair. het gebeurt alleen als hij warm is en even gestaan heeft. slaat dan ook moeilijk aan en blijft niet stationair lopen. bougie eriut gehaald en deze heeft de goede kleur. zo idd met de ontsteking iets te maken kunnen hebben. misschien de condensater of bougiekabel graag advies
Je hebt je sproeier ook aangepast op de nieuwe carburateur? Kleine carburateur betekent ook een kleinere sproeier als je erin had met je 13/13. Dat verklaart voor een deel waarom hij koud goed start, een koude motor heeft namelijk meer brandstof nodig.
Dit soort problemen hebben meestal hun oorzaak in een slecht werkende ontsteking, dus eerst condensator vervangen en contactpunten stellen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.