Vespa-Ciao.NL
:: Vespa start niet, bougie drijft nat?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa start niet, bougie drijft nat?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao 83
    Topic starter

blok liep prefect.
      Wat heb ik gedaan.
      Lichtspoel vervangen (draad was gebroken) blok weer gemonteerd (contactpunten gecontroleerd)
      starten loopt heel even daarna niks meer.
      Haal de bougie eruit die is drijf nat van de brandstof?
      Nieuwe bougie erin start weer, maar valt binnen no-time weer stil en bougie zeiknat!

Wat gaat er mis?

alvast bedankt

Sjors891
      Bijdrager

Welke maat sproeier heb je?

ciao 83
        Topic starter

66 sproeier en nieuwe cabarateur delore 13/13

Crullie
          Donateur

Kan zijn dat het vlotter of vlotternaald blijft hangen/klemmen en zo dus het vlotterniveau te hoog komt te staan en zodoende een constant en dus te veel benzine aangevoerd word.
            Soms kan een simpel tikje met het handvat van een schroevendraaier tegen de carb genoeg zijn om de naald los te tikken maar meestal is het vuil wat de oorzaak is van klemmende vlotternaalden, dus schoon maken.

TICKLING BARN

ciao 83
            Topic starter

Dank voor de tips denk eigenlijk niet dat hij opeens vuil is, maar ga hem nog eens schoonmaken. laat jullie even weten of dit het was.

sanfey
              Bijdrager

Zou je nog eens willen laten weten of dit is gelukt? Mijn Ciao heeft er ook moeite mee de laatste tijd, bougie is ook nat na poging tot starten. Choke en klepje aan het stuur gebruik ik, anders gebeurt er helemaal niks.

Ik heb er zelf heel weinig verstand van, dus als iemand reageert, graag in Jip en Janneke taal zodat ik het snap 🙂

Hoe kan ik de vlotter schoonmaken? Ik wil het heel graag zelf proberen, maar ik wil niks kapot maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.