Vespa-Ciao.NL
:: Vespa start heel slecht maar loopt goed

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa start heel slecht maar loopt goed

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Poelll13
    Topic starter

Ik sta nu echt voor een raadsel.
      2 dagen geleden heb ik mijn 43DR blokje nagekeken, niks aan de hand verder.
      die dag gewoon weer mee gereden, ook niks aan de hand.

Vandaag: ik wil vertrekken maar krijg de ciao niet gestart…
      kappen vervolgens erafgehaald en weer aan proberen te rennen, zag ik dat de koppeling niet draait.

Nu heb ik veschillende dingen geprobeerd, andere koppelingsegmenten, andere veertjes, met/zonder startveertjes en een ander koppelingshuis.
      maar nu heb ik nogsteeds hetzelfderesultaat, hij start niet goed, ik moet er 10 meter mee sprinten wil hij aanslaan (voorheen nog geen 3 meter)

En ja ik heb de “ring met opstaande rand” ertussen zitten.
      de vliegwielspie kan niet kapot zijn want nadat ik heb eenmaal heb gestart loopt hij normaal.

Iemand een idee?

niek1992
      Bijdrager

hmm. En je snaar? mischien dat die een beetje versleten raakt. Blokje iets naar voren:thumb . T’is maar een ingeving 😉 .

Poelll13
        Topic starter

Mijn snaar staat strak ja want het blok zit helemaal naar voren…
          ik snap er echt niks van..
          maar evengoed bedankt 😉

AxeS
          Bijdrager

zoiets had ik is .. toen was 1 veertje van me koppeling stuk.

dennisje
            Bijdrager

Achter de koppelings segmenten zitten 2 start segmenten met ook 2 veertjes deze zitten verticaal boven elkaar haal deze is eruit en plaats alles terug. je zult wss versteld staan. hij wilt direct aanslaan!

henny
              Bijdrager

functioneert je decompresseur wel?

swiddy
                Bijdrager

zit er niet gewoon wat olie/benzine in?

Poelll13
                  Topic starter

@ Axes, watvoor veertje bedoel je? ik heb alle veertjes vervangen (startveertjes erin en eruit gehad, en de koppelingsveertjes vervangen door minder strakke)

@ Dennisje, ja dat lag bij mij dacht ik ook erg voor de hand maar het werkt gewoon niet.

@ Henny, nee de decompresseur heb ik nooit in gebruik maar dit heeft weinig tot niks te maken met de koppeling..

@ Swiddy, nope ook niet ik heb een complete andere koppeling erop gezet, maar dit geeft hetzelfde resultaat

In ieder geval bedankt voor jullie reacties 😀
                    maar ik heb werkelijk geen idee op dit moment.

Groet Tom

Martijnvanheerde
                    Donateur

Decompresseur heeft er zeker wat mee te maken;) Kijk eerst maar eens even of die werkt!

BowseR
                      Bijdrager

goed blokje hoord ook easy aan te gaan zonder decompresseur. mijn blokje heeft nog nooit choke/decompreseur nodig gehad om te starten volgens mij. Het gaat wel makkelijker.. maar is echt niet nodig.

ritze
                        Bijdrager

bij mij wel, als mijn deco breekt dan kan ik niet meer rije

mja ontopic:

hoe ziet de grondplaat uit van je koppeling? waar je start koppeling op aangrijpt.
                          misschien zit daar wel iets op.
                          en anders zou ik toch eens een volledig andere koppeling proberen, en als ie het dan nog niet doet dan zou ik het echt niet weten

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

vespa-racer
                          Bijdrager

ik heb dat ook is gehad dat ie me koppeling niet pakte je moet egt super hard en lang er achter aan blijven rennen dan pakt die hem wel en dan is die weer goed, ik had later nergens meer last van met aan krijgen.

Poelll13
                            Topic starter

@ martijn: ik heb altijd zonder deco de ciao gestart, en voorheen nooit problemen gehad.

@ Ritze: deze ziet er nog goed uit ja, en ik heb er al 2 complete andere koppelingen op gelegd, geen verschil.

Ik denk dat ik mijn krukas ga vervangen, dit moest ik toch doen omdat ik nu een snor krukas in mijn blok heb zitten , en dit loopt niet echt geweldig..
                              misschien is hiermee het probleem opgelost, anders weet ik het echt niet meer

ritze
                              Bijdrager

wazige shit man:? zou wel raar zijn als het door je kruk komt.

ey maare ik rij ook snor krukje he, als je zoiets hebt van: loopt veeeeel beter. let me know 😀 aub

gr ritz

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.
                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.