:: Vespa start effe, maar valt na enkele seconde uit
-
Ik zit hier met een probleem, als ik mijn ciao aanren, dan start ie, maar valt na ongeveer 2 seconde weer uit.. Weet iemand waar het aan kan liggen….? Alvast bedankt!
LeMoNBijdrager
heb je wel genoeg benzine? is je carburateur niet vuil? staat je stationairschroef goed afgesteld? welke sproeier heb je erin zitten?
Er zit genoeg benzine in:P en de carburateur is niet vuil.. Stationschroef is goed afgesteld en sproeier is ook in orde.
Kan het misschien liggen aan me bougie ?
LeMoNBijdrager
ja die kan ook dood zijn, haal ff je bougie eruit stop hem in je bougiedop, ga met je ciaotje rennen en hou je bougiedop met bougie erin tegen je frame aan, kijk of hij vonkt, vonkt hij niet dan effe nieuwe bougie erin raggen 😉
FonSBijdrager
en dan nog kan hij kapot zijn, ik heb al vaker gehad dat de bougie wel een vonk gaf, maar m’n ciao gewoon niet liep ermee
aangezien je een ciao-mix hebt, en dus waarschijnlijk electronische ontsteking, zal met je ontsteking niet gauw iets aan de hand zijn
nieuwe bougie, hat dit laatst ook met mijn ciao en klopt helemaal wat fons zegt, ik heb 8 bougies geprobeert die ik hat liggen en vonkten allemaal en starten ho maar, en toen nieuwe bougie erin en bam liep meteen perfect :D, en nu nog steeds 😛

!Japieoh!_!Ciao!
Klopt het dat je electronische ontsteking hebt?
Sproeier en de rest van carburateur(zoals spraibar) al doorgablazen?
Bougie afstellen even proberen, met de voelermaat op 0.6 zetten.
Doet hij het nu nog niet even nieuwe bougie proberen of als je al een hele tijd met deze rijdt is het misschien handiger meteen een nieuwe te kopen want als hij het dan doet hoef je ook niet met je carburateur te kloten.:)
Hopelijk doet hij het hierna!:)
HenryBijdrager
Ik denk zelf dat je je ringetje tussen het vliegwiel en de koppeling met het tuitje de verkeerde kant op hebt zitten kijk eens..
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.