Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si’s Vespa Si

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Si’s Vespa Si

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lupomob
    Bijdrager

Je sproeiermaat kan wel kloppen.

Ik tijdt met een geveild cartertje en me dr 43 evo ook met sproeier 70 en de boegie gaat ook aardig naar de lichte kant toe.

niet ieder blokje is hetzelfde dus als je denkt dat ie groter moet gewoon doen.

Succes. gr camiel

Vespa Si
      Topic starter

[center]Zo zag m’n Speed Engine eruit:
        [/center]

[center]En zo nu:

[/center]
        Niet bijzonder, maar nu staan ze in iedergeval open, voorheen waren ze echt compleet afgesloten :S

Nieuwe 13*1150 snaar gehaald zodat, hopelijk vrijdag al anders zaterdag, de Malossi vario eronder kan! Het is 10,5 vertanding en ik hoop echt dat ik nu eindelijk fatsoenlijk optrek 😉 Mij huidige setup is veranderd van Citypower naar Gianelli Fire en tussen de 25kmh en 35kmh zit zo’n achterlijk dikke dip dat stadsverkeer niet leuk meer is. Go-go-gadget variopower=)

beunhaaz
        Bijdrager

waar heb jij je dan die 13*1150 snaar gehaalt?:P Ik zocht me rot voor dat kreng 😛

Vespa Si
          Topic starter

Bij de Brezan op de hoek 🙂

Wel duur grapje, volgens mij waren ze vroeger toch echt niet zo duur…

Heb er 17,80 voor betaald.

Vespa Si
            Topic starter

Tiefus, heel verhaal getypt, gaat FF opeens naar Vorige pagina :@

Goed, zojuist mijn nieuwe setup getest:

Polini Speed Engine (elec)
              Polini 46mm cilinder (slotspeling = 0.65mm)
              Malossi 43mm HD kop (er komen 46mm’s aan vandaag en morgen als het goed is)
              Licht bewerkte bromkruk
              Malossi multivar @ 6.89grams rollen, 100mm achter met gele drukveer en zwarte polini trekveren (die uit setje van 3)
              1:10,5 vertanding
              13/13 @ 76
              Origineel luchtfilter met extra gaten (4x5mm gaatjes en recht achter de carb 3x10mm gaten), met ijzer gaasje
              Gianelli Fire uitlaat

Hij starte binnen een halve meter nadat de startschoentjes aangrepen. Maakt een behoorlijk kabaal, behoorlijke toeren, demperwol uit de Gianelli is nog std. en dat schijnt niet echt wat te zijn…

De brommer moet duidelijk nog afgesteld worden, de 3minuutjes die ik erop heb gereden merkte ik dat ie al snel in toeren schiet, optrekt maar ook meteen na 10meter in toeren klimt zonder snelheidswinst. Ik heb maar voor 20meter gas gegeven, nog niet voor een fatsoenlijk stuk volgas. Dat zal ik vanmiddag even doen, kijken hoe de vario over van stilstand naar top verloopt. Het rare gedrag nu kan ook nog aan de hoge hoeveelheid olie in het blok liggen, erin gegooit bij montage. (na een paar keer optrekken werd het ookal beter)

Stationair loopt ie prima, hopelijk dit blokje geen gezeik met valse lucht etc :thumb

Ik ga het Malossi luchtfilter ook nog even proberen, misschien dat dat beter loopt.

Nu eerst een lesje Spaans mondeling, daarna weer brommeren 😛

Vespa Si
              Topic starter

Nou,inmiddels een maandje verder en na wat gezeur met een gescheurd stuurtje, kan ik vanaf vandaag weer rijden 🙂

Op aanraden van Hans heb ik laatst wat lichtere rolletjes geprobeerd, maar de top werd er niet beter door. Ik kom op de ori teller gewoon niet verder dan de wijzer halverwege het rode cijfer (rond de ’65’ gok ik).

Opzich maakt het me niet zoveel uit, ik hoef niet super hard, maar ik had toch wat meer verwacht. Misschien is m’n polini 46 toch te oud/te versleten.

Als ik zin heb ga ik binnenkort de Proma CC er onder hangen, kijken wat dat doet 🙂 Dan eens de polini46 vervangen voor een vrijwel (500km) nieuwe DRevo.

En dan gaat ‘ie waarschijnlijk de verkoop in….

portlock
                Bijdrager

Met een slotspeling van 0.65 is dat ook wel te verwachten. 😛
                  Doe er even nieuwe veertjes in en hij rijd weer top. 😀

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.