- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 4 maanden geleden door Vespa Si.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 augustus 2011 om 10:28 #488991
probeer eens een std. luchtfilter met 3 extra gaatjes.
5 augustus 2011 om 20:39 #489006Ik ontdek net een plasje olie onder mn brommer… Het doorkijk glaasje van het oliepeil lekt.
Begin steeds meer neiging te krijgen om de Si te ‘ontmixxen’ en zelf mengsmering te gaan rijden… Volgens mij veel chiller -.-‘
5 augustus 2011 om 23:38 #489011
AnoniemDaar had ik ook last van, gewoon ff een nieuw slangetje erop drukken, bij mij was het kabeltje doorgesneden door het clipje dat erop zat…
Niet ontmixen jonguh, ideaal zo’n pompje 🙂
6 augustus 2011 om 10:52 #489019Maar bij mij komt het echt tussen het frame en het doorkijkglaasje zetten. Om dat glaasje zit een rubber ring en het lijkt wel alsof die niet meer goed afsluit ofzo :S Het lekt dus ook via de buitenkant van m’n frame op de binnenkant van m’n brug en dan op de grond…
7 augustus 2011 om 16:07 #489046Zojusit is de Vespa Si geopereerd (de brommer, niet ik) en is de boosdoener verwijderd.
Het doorkijkglaasje blijkt een soort van plastic schroefdop te zijn. Blijkbaar heeft mijn glaasje een keer een tik gehad want het schroefdraad was afgebroken van het glaasje. Ik heb het geheel eruit gehaald en nu liggen de twee delen met een klodder superlijm te drogen.
Morgen het er maar weer indraaien en hopen dat de lijm sterk genoeg is….
vervolg:
Niet dus… Zojuist het dopje geprobeerd weer in te draaien maar de lijm was niet goed genoeg… Ik denk dat ik morgen een beetje glasvezel ga halen en dit aan de binnenkant van het dopje met 2K epoxy ga verlijmen ofzo. kakzooi16 augustus 2011 om 05:16 #489251ooh jij rijdt dus met een mix blokje?
zou best wel eens kunnen zijn dat die mix pomp niet goed werkt ofzo, die boegie is echt wit.ik heb nog ergens een goede mix pomp liggen als het goed is. en een bewerkt mix carter
als pompje door de brieven bus past mag je hem gratis hebben van me (alleen verzend kosten:P)De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 augustus 2011 om 21:51 #489455@ritze:
Zie je post nu pas, was op vakantie 🙂 Ik heb nog een ander pompje liggen, zal die eens testen maar deze waar ik nu mee rij, zo beloofde de verder prima Marktplaats verkoper, zou het altijd gedaan hebben. De rest van het blok waar ‘ie opzat was prima dus ik vertrouw die persoon wel…
Het dopje heb ik inmiddels met glasvezel versterkt en verlijmd, zal morgen ff de schuur checken, als het goed is is de vloer schoon gebleven =)
Mijn laatste aanwinsten zijn een Elec SE en een polini 46mm in mindere staat…
Zouden jullie je mening willen geven over deze cilinder:
link naar mijn post in ‘Laatste aanwinst’ topic28 augustus 2011 om 10:32 #489459mits de plekken die je ziet niet echt voelbaar zijn zou ik gewoon nieuwe hoonsporen erin zetten (poetsen)
en dan voorzichtig met korrel 1000 even de “braampjes“ uit de cilinder vegen.zuigertje erven beetje opschuren en nieuwe zuigerveren erop.
en dan kan het weer een paar kilo meter er tegen aan:P
trouwens ik zag op de foto een stukje piston clip uitsteken of wat is dat?De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.28 augustus 2011 om 11:49 #489461Jammer van de cilinder 😐 Die zuiger is nog prima te fixen. Het lijkt er inderdaad wel op dat er een te kleine kop op heeft gezeten. Maar dat is wel te fixen denk ik. Als dat tenminste niet ingeslagen zit in de zuiger zelf, maar alleen in de roet aanslag. Gewoon een beetje opschuren met heel fijn schuurpapier(800 a 1000) en dan kan die er wel weer tegenaan 😉
Die cilinder ziet er wat slechter uit 😮 Dat is inderdaad een beste stootrand. Hoe dat met die vegen zit weet ik niet. Het kan zijn dat zoals ritze al zegt met honen het alweer klaar is. En misschien kun je er ook wel zo meer rijden. Dat is altijd moeilijk te zeggen van een afstandje 😛 Maarja, misschien kan je nog wat met de verkoper roggelen 😉
Veel plezier met het carter 🙂 Ik ga hier wel volgen hoe het afloopt 😉
28 augustus 2011 om 12:21 #489462Die vorm/rand zit in elke polini 46 zuiger.
Stoot rand spreek je idd pas van als je hem voelt met de nagel, en niet als het alleen vies is.
Want dat hebben heel veel cilinders op dat dooie stukje bovenin28 augustus 2011 om 12:46 #489463Elke cilinder krijgt op den duur een stootrand mits je een zuiger met een L-veer (bv een 42mm Pinasco) en de zuiger een hele strakke deckheight heeft, en dan nog krijg je een heel minniem randje
Mijn Dr evo heeft ook een best aardige stootrand boven in de cilinder en net onder de uitlaatpoort, en die rijd ook nog prima:D
28 augustus 2011 om 13:27 #489464
Op deze foto zie je de kop van de zuiger. Er zit over een lengte van ong. 3cm een 1 mm brede ‘rand’, heel dun ‘maanvormig’ zegmaar. Als je goed naar het blanke aluminium kijkt, zie je ook dat er putjes inzitten (kratertjes zegmaar), het is niet mooi egaal vlak dat blanke randje, de rest van de zuiger is dat wel. Dan zit er 5mm naar het midden van de buitenste rand, ook nog een dunne kras, precies evenwijdig aan de buitenrand. Dit is een scherpe dunne lijn die in het roet geslagen zit maar ook een afdruk in het aluminium heeft achtergelaten.@Edjuh, de kop van de zuiger heeft een bolle vorm en loopt vlak uit naar de rand. Van bovenafgezien is er dus een buitenste plat deel van de zuiger, ongeveer 5mm vanaf de rand. Dan loopt het bol omhoog. Dit is duidelijk de manier waarop de zuiger gemaakt is, ik bedoel meer die afdruk die in/op de kop is geslagen.
@edit van speedbuxy
De rand die in mijn cilinder zit voel je met je nagel, zelfs met je vingertoppen.@docs: afhandeling via PM loopt met verkoper. De cilinder is niet onbruikbaar maar hij schepte hogere verwachtingen in de communicatie voorafgaand aan de aanschaf.
De cilinder is niet onbruikbaar, dat is wel zo, het is helaas ook niet meer heel goed. Ik ga er mee rijden en kijk wat het doet, hopelijk heb ik er nog even plezier van 🙂
Het enige waar ik wel echt ontevrede over ben is dit:

Dit is hoe de passing van de pistonpen eruit ziet… Ik ben bang dat circlipjes geen grip meer hebben en eruit schieten. Dan is het zekerweten byebye cilinder 🙁
28 augustus 2011 om 13:36 #489465Ik denk dat dat met die clipjes nog wel mee zal vallen. Gewoon ff proberen zo zonder hem aan de kruk te monteren. Of heb je zo geen clipjes op voorraad waarmee je dat ff kan proberen?
Het is een cilinder met wat werk 😛 Maar hij gaat zeker nog wel een tijdje lopen 😉
28 augustus 2011 om 13:47 #489466Vind het wel een beetje geneuzel, dit soort zaken kan je toch gewoon via de pm afhandelen (ipv bijv een lap tekst te schrijven in laatste aanwinst topic).
Wil je 100% goed spul koop het gewoon nieuw.
28 augustus 2011 om 15:09 #452870hansieb :
Vind het wel een beetje geneuzelDat mag.
hansieb :
dit soort zaken kan je toch gewoon via de pm afhandelenDoe ik ook.
hansieb :
(ipv bijv een lap tekst te schrijven in laatste aanwinst topic).Het is toch m’n laatste aanwinst?
hansieb :
Wil je 100% goed spul koop het gewoon nieuw.Zal ik doen. En als ik 80% goed spul wil koop ik het tweedehands. En als ik twijfel of iets 80% goed is of 30% dan zal ik het hier posten en om de mening van (meer ervaren) gebruikers vragen.
Edit Dax: zie je pm Jarco
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.