Vespa-Ciao.NL
:: vespa SI vs vespa CIAO mini

Home Forums Perso’s Projecten vespa SI vs vespa CIAO mini

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Topic starter

zondag heb ik iets gezien wat me wel leuk vond.Namelijk een ciao mini.
      Ik dacht meteen”leuk voor ons kindje”.Maar dat kindje word maar pas rond 8 maart geboren,dus zal het nog een paar jaartjes speelgoed voor de papa”ikke dus” zijn.
      Dus gisterenavond om 18h30 vertrokken naar Venray om het ding op te halen.Dit was toch een reisje voor mij van een 380km.Om 23hOO terug thuis en meteen even proberen.Mijn vrouwtje moest nogal lachen.T’is toch raar sturen met die kleine wieltjes.Misschien dat een stuurdemper wel zal helpen.
      Hierbij een fotoke van mijn SI,met daarnaast de ciao mini.
      Deze rijdt wel leuk,ik denk een 30KM/h.
      Enkel het uitlaatje(origineel)vind ik maar niks.deze zit nu verticaal onder het spatbord.
      Je kan er niks anders onderzetten wegens te geringe grondspeling.
      Ik heb mijn proma’circuit’eronder gezet&hij stond meteen met zijn 2 wieltjes van de grond.
      Dus ideeen zijn altijd welkom.
      Met de tijd nog een snelle cilinder,dus dat word lachen.

woe
      Bijdrager

vet ding

n ninja of handmade geprobeerd?
        misschien dat dat past
        vario zou ook leuk rijden;)

iaccaloco
        Bijdrager

Zou zo’n “van” uitlaat zien te regelen..Iemand hier heeft er toch eentje?
          Heb d’r ook wel een plaatje van……

En anders een Citypower verlassen, zodat ie “boven” je achterbrug komt?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

BU
          Bijdrager

Haha gaaf ding man! Maare, zie ik dat nu verkeerd of moet je op dat plankje zitten? Zit er geen zadel op :o_o.

Jeroen
            Bijdrager

ik was pas bij iemand die had ook de achterbrug ingekort en dat vaste stuk spatbord ook lager gedaan ziet het er nog vetter uit.
              zou je mss ook kunne doen barry!

barry
              Topic starter

paar antwoordjes,
                ninja,enz….heb ik:
                -komt te laag

Plankje;
                -Ja,daarmoet je op zitten,maar ik zoek het te overtrekken,zodat het een zadeltje word.

Spatbord;
                Ik zou dit ook graag verlagen,ziet er dan mooier uit,maar dan rijd je precies met een pocketbike,en ik meet 1M80,dus me’n knieen weer hoger als mijne kop.weel een tof idee.

Maar de uitlaat:
                Nu loopt deze centraal eronder.Ik heb vandaag al vanalles geprobeerd;maar ik kan aan de zijkant niet komen of hij hangt tegen de grond.

Zoals hij nu op de foto staat,heb ik maar 3,5cm onder de plastieken afdekkap.Rechtse kant bedoeld natuurlijk.

toch bedankt iedereen voor de toffe reacties.

Indien nog ideeen,lot moar kome zulle
                (laat maar komen hoor)

coda
                Donateur

Gaaf ding,kun je wel door de bocht met die voetsteunen?
                  Je kunt altijd nog ciita wielen erin zetten,is ie net wat hoger.
                  Wat zijn dit eigenlijk voor wielen?Zo te zien zit er wel een vespaNAAAAAF op

iaccaloco
                  Bijdrager

Verleng een Citypower, zodat ie naast je achterwiel omhoogkomt……:?

***EDIT, dit zijn de MiniCiao’s die ik op m’n PCtje had staan…….M’n idee staat erbij stomtoevallig***

barry
                    Topic starter

awel,merci J@pie voor de foto’s.Nu krijg ik wat meer ideetjes.
                      Kan ik onder deze zonder probleem mijn mix blokje zetten?????
                      Olie tank heb ik nog wel liggen.Een brandstoftank uit de modelbouw heb ik nog genoeg.
                      De inlaat heb ik vergroot&gefreesd.Krukas laat ik gewoon deze keer+inplaats een 12/10 een 12/12 carbu.,en dit met een standaard cilinder voorlopig.

Zou dit iets geven?????t’zijn toch kleine wieltjes hé.

oh ja,met welke sproeier beginnen,want in die 12/12 zit er geen meer in.

iaccaloco
                      Bijdrager

Zou nie wete waarom een Mixblokkie niet zou passen……

Enige wat ik denk is dat je je oliepompgat moet aanpassen, of miss. zit ie er wel niet….

Beginnen met sproeier?
                        Ik denk rond de 48 met std BROMMER!filter…..(te herkennen aan de grote gaten, en als dat nix zegt, dan kijken of er iig. nergens iets met ’t getal “25” staat, dan is ’t snor)

Succes!

tom
                        Bijdrager

Ik heb ook wel zin om zo een mini bike te maken, alleen snap ik het niet hoe het met die velgen zit, doe je er dan velgen in van een step ofzo? ik snap het écht niet, iemand uitleg?

op scooterfreaks staat ook zo een ciao pocketbike, er staat zelfs een link van een filmpje bij

Scooterfreaks: [url]http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=25473&p=2[/url]

filmpje: [url]http://members.lycos.nl/jostiepower/Film.wmv[/url]

Edit: kút het filmpje is verwijderd…

barry
                          Topic starter

wat bedoel je met oliepompgat??????
                            Sproeier 48 heb ik liggen,+nog een hoop andere maten.
                            morgen sleutel ik het blokje eronder&dan hier weer updaten zeker,te hopend in positieve zin natuurlijk.

see yah tomorrowwwwwwwww

barry
                            Topic starter

UPDAAAAAAAAAATEEEEEEEEEE;
                              Mix blok er niet onder gezet.Wel me’n vorig blok van mijne SI,deze heeft vergrote inlaat &spoelpoorten zijn doorgetrokken.Kruk-as is niet aangeweest.Electronische ontsteking+CDI.
                              Deze bezit mijn ouwe trouwe DR 43mm.
                              carburator=een 12/12 met sproeier 48.Uitlaat,zoals hij was.
                              Alléé,efkens starten………direct in gang,voorzichtig gas&hij trok meer lucht als naft.
                              Wat heb ik nog liggen van sproeier???????65,66,68,70,72,78,80+nog kleinere.
                              ni goe ni goe ni goe.De 66 erin,weer direct aan de klap,maar dan reed hij als een 4-takt,dus absoluut geen kans op een vastloper.

Naar de winkel dan&een maat 58 meegenomen.deze geplaatst;enook direct de metaalkleurige trekveren van Polini erop gezet.Weeral direct in gang me’n machien.

alléé,op relanti den oprit af,kijken of er geen verkeer afkomt en gaaaaaas.Bijna op men bakkes gevallen.Trekken dat hij nu doet.NIET VOOR KINDEREN DUS.Na bekomen te zijn even voorzichtiger,niet te geloven,zoveel power,en dit met een Kutuitlaat.morgen bouw ik een andere met een modelbouwuitlaat en zien wat dit geeft.

Snelheid weet ik niet goed,maar ik denk een dikke 50km/h.
                              Morgen ga ik eens kijken voor een vario,want hij maakt nu te veel toeren op volle gas.koppeling is een Belgische,achter een 95mm poulie.

Seeyou for a new update&tips altijd welkom.

barry
                              Topic starter

uitlaat is al gemaakt,rijd er goed mee&ziet er leuk uit.fotoke’s komen nog.

BU
                                Bijdrager

Ik ben benieuwd :D. Het klinkt iig erg gaaf!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.