Vespa-Ciao.NL
:: Vespa SI vraag

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa SI vraag

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lars074
    Topic starter

Hallo, ik heb een tijdje geleden een vespa si gekocht en er toen zelf een trapas etc. Op gezet maar toen deedt hij het opeens niet meer. Toen ik hem ging testen kwam er ook een knal. Alsof er een vuurwerk rotje afging. Ik wist niet wat het was en keek toen op dit forum en zag iemand met het zelfde probleem en toen werd er gezegt dat je pakking geknapt was. Ik heb dus mn cilinder losgehaald om te kijken of dat ook bij mij was maar dat was niet zo. Ik ben er dus achtergekomen dat mijn zuiger heel erg naar links en recht kan bewegen. Verder zit er geen speling op mn krukas maar ik vroeg me af of het goed is dat je zuiger zo erg heen en weer kan? Na mijn weten is dat niet goed maar als ik een nieuwe zuigerset bestel en het zelfde is dan heb ik een beetje mn geld verspilt
      Iemand die een antwoord heeft?

Met alvast vriendelijke groet,
      Lars

Mikey
      Bijdrager

Dat je zuiger van links naar rechts beweegt maakt niet zoveel uit dus geen zuigerset bestellen. Misschien is je krukaskeering eruit gevlogen. Even je vliegwiel eraf halen en kijken of de keering nog mooi erin zit. Als hij er nog mooi inzit dan kan het ook eventueel een ontstekingsprobleem zijn.

Heb je contactpunten ontsteking of een elektrische ontsteking?

Lars074
        Topic starter

Ahh oke, bedankt voor je reactie.
          Ik zal binnenkort ff mijn vliegwiel eraf halen. En ik heb een contactpunten onsteking. Ik had daar zelf ook al over na gedacht maar vind het best apart als dat opeens anders staat terwijl hij het altijd goed gedaan heeft.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.