Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si van 28 naar 34

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa Si van 28 naar 34

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IceSharky
    Topic starter

Goede avond,
      Ben sinds een week in het bezit van een Vespa Si snor uitvoering die geheel origineel is, hij loopt 28 km per uur op de GPS en ik ben op zoek naar een manier om hem ongeveer 34 te laten lopen, niet harder aangezien ik geen zin heb in een WOK status. Het betreft het model met de 22 MM aansluiting .

Is het mogelijk om hem ongeveer 34 maar niet harder te laten lopen met alleen een andere uitlaat zonder dat de trekkracht verloren gaat? Zoja welke uitlaat word aangeraden, Alvast bedankt!

Groeten,
      Robin

speedbuxy
      Bijdrager

Een brom versie uitlaat zou je die paar km winst wel geven denk ik.
        Maar een iets grotere carburateur evt ook.

IceSharky
        Topic starter

Een brom versie uitlaat zou je die paar km winst wel geven denk ik. Maar een iets grotere carburateur evt ook.

Welke uitlaat bedoel je, deze toevallig?: https://www.m2trading.com/nl/webshop/motor/uitlaten/uitlaat-compleet-model-origineel-piaggio-vespa-si?gclid=Cj0KCQjw1-fVBRC3ARIsAIifYOPrkdspvir1EIs_3F_0G4RGmTUYwTImRNJpjX9A6gD-brsQy0rBJfwaAlPwEALw_wcB

Zoja denk je dat hij ongeveer 34 zal lopen zonder verdere aanpassingen en zonder trekkracht verlies?

Zat zelf te kijken naar een sito uitlaat of een citypower maar heb geen idee of hij dan te snel zal gaan of juist trekkracht verliest.

IceSharky
          Topic starter

Dubbele reactie, sorry!

speedbuxy
            Bijdrager

Dat is inderdaad een Si uitlaat die van M2 trading.
              Je kan idd ook een sito citypower proberen, maar dan heb je grote kans dat hij harder dan 34 gaat.
              Dus als je nu een origineel snor uitlaat hebt, dan is upgraden naar een brom versie je beste keuze.
              Trek kracht zal er sowieso niet minder van worden.
              (met een citypower ook niet)

IceSharky
              Topic starter

Dat is inderdaad een Si uitlaat die van M2 trading. Je kan idd ook een sito citypower proberen, maar dan heb je grote kans dat hij harder dan 34 gaat. Dus als je nu een origineel snor uitlaat hebt, dan is upgraden naar een brom versie je beste keuze. Trek kracht zal er sowieso niet minder van worden. (met een citypower ook niet)

Super! Bedankt voor je hulp en snelle reacties, ik ga hem direct bestellen.

Grindpad
                Bijdrager

Als je brommer goed en betrouwbaar loopt zou ik 34 km/h zou ik gewoon bereiken met een iets kleinere poelie.

IceSharky
                  Topic starter

Als je brommer goed en betrouwbaar loopt zou ik 34 km/h zou ik gewoon bereiken met een iets kleinere poelie.

Heb nu een 94mm poelie (standaard) als ik er 80  of 90 op zet zal hij wel harder lopen maar moet ik een andere v snaar hebben en trekt ie langzamer op, toch?

AA-T
                    Sleutelbeheerder

Correct, je hebt een andere V-snaar nodig, en hij zal ook iets langzamer optrekken. Als het nu gewoon lekker loopt denk ik niet dat je daar last van zal hebben, eventueel kan je nog iets sterkere trekveertjes monteren om dat op te lossen.

Met een poelie 90 ga je niet veel winst boeken, ik zou dan eerder richting de 70 gaan.
                      Dat gezegd vind ik persoonlijk de oplossing(en) van speedbuxy toch het beste.

IceSharky
                      Topic starter

Nou, het is gelukt!
                        Gewoon v snaar origineel gelaten (1140/1150) 94mm poelie, bromuitlaat en hij loopt nu mooi 33/34 op GPS dus geen WOK status indien rollerbank. Volgensmij is hij trouwens al eens opgevoerd geweest want met de snoruitlaat sloeg hij constant af en nu met bromuitlaat nergens meer last van.

Had een setje polini trekveertjes gekocht en de groene erop gezet maar dit was echt 3x niks, ik kwam niet meer weg vanuit stilstand, wanneer hij ongeveer 15/20 liep kreeg hij ineens een boost maar verder niks, heb daarna toch maar de grijze polini trekveertjes erop gezet .

AA-T
                        Sleutelbeheerder

Sproeier aangepast?

IceSharky
                          Topic starter

Nee sproeier heb ik zo gelaten omdat er volgensmij al een grotere in zit, hij loopt nu namelijk perfect terwijl hij met de originele uitlaat afslaat

speedbuxy
                            Bijdrager

Mooi man, veel rij plezier gewenst:thumb
                              En sproeier komt wel goed. Ik kan met mijn setup ook citypower of expansie uitlaat rijden zonder sproeier aan te passen.
                              Dus de kleine stap die jij gemaakt hebt overbrugt de sproeier ook wel.

IceSharky
                              Topic starter

Thanks man!
                                Nogmaals bedankt, ben er echt super blij mee 🙂 heb eerst altijd een Peugeot speedfight 3 gereden, daarna een auto gekocht, nu na 3 jaar auto te rijden begon het toch wel weer te kriebelen om lekker op een brommertje te rijden dus snel maar een vespa si bijgekocht. Rijd heerlijk, kan de Peugeot niet tegenop !

IceSharky
                                Topic starter

Hier is ie trouwens! (Op de foto is de originele uitlaat nog te zien) voor de rest blijft hij gewoon hetzelfde.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.