Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Si valt uit
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door hjt.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 juli 2014 om 11:58 #211319
hallo mensen
misschien weet iemand wat er mis is
als ik mijn vespa aanloop wil hij starten maar meestal valt hij dan weer direct uit , dus loop me helemaal de pleuris
als hij dan eindelijk loopt, valt hij uit zodra ik moet remmen voor een auto of iets dergelijks
en zodra hij een stuk gereden heeft ,en ik zet hem uit kan ik het starten bijna helemaal wel vergeten
ik heb er weinig verstand van is een snor brommer maar de setup weet ik echt niet
5 juli 2014 om 12:19 #240611Waarschijnlijk lekke keerring of kapotte pakking.
Doe de deotest maar.5 juli 2014 om 15:15 #239261hmm ok en wat houd dat precies in?
5 juli 2014 om 15:43 #236084Dat houdt in dat je eigenlijk je blok er eens onder vandaan moet halen en eens moet kijken naar je keerring. Die ligt er waarschijnlijk half uit of iets dergelijks.. Lees de how-to’s eens door en je zal erachter komen dat het niet zo moeilijk is om aan een Vespa te sleutelen!
Hier http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=188 zie je hoe je de keerring vervangt, maar ook dit: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=263
verhaal zou je eens door moeten lezen om wat meer te leren over hoe je brommer in elkaar zit.5 juli 2014 om 23:34 #240613carbu al eens gekuist?
als hij draait draait hij zuiver of amper?
indien cp blokje cp’s afstellen !
kan wijzen op een tekort aan benzine of een slechte ontstekings timing
mvg6 juli 2014 om 10:41 #240614heb net mijn luchtfilter eraf gehaald maar daar zit een aardige plas benzine in
dus wat gaat er verkeerd?
o ja sproeiermaat is 52
6 juli 2014 om 12:39 #240615aan een losse sproeiermaat hebben we weinig als we geen setup hebben.
heb je een brom of een snor si?
standaard cilinder?
wat voor uitlaat?De deo test, doe je als je brommer loopt, dus zorg daar voor (met/zonder choke maakt niet uit, als ie maar loopt.
Vervolgens pak je een deo bus en spuit je:
– tussen je cilinder kop en cilinder (rondom)
– tussen je cilinder en carter (voetpakking)
– langs je carter pakking (daar waar je carterhelften samen zijn)
– bij je inlaatspruitstuk bij je carb ( NIET in je carb/luchtfilter)Als je blok nergens op reageert zijn je pakking goed, spuit voor de lol eens in je luchtfilter dan en kijk wat gebeurd.
Als je blok veranderd in toeren of uitvalt op het moment dat je ergens spuit zit waarschijnlijk je pakking niet goed, is de passing niet goed of is je pakking kapot.7 juli 2014 om 17:53 #240616heb de deo test gedaan en zodra ik spuit valt hij bijna uit
wat zal een pakking laten repareren ongeveer kosten bij een gemiddelde fietsen/ brommerzaak?
kan het niet zelf want heb er absoluut geen verstand van
7 juli 2014 om 18:10 #240089die ga je niet reparen die ga je gewoon online bestellen of je koopt een pakkingvel en je knipt hem
heb je de pakkings en durf je het niet aan ik zie dat je in leek woont ik woon in marum je kan zo ff langskomen
ik hoor t wel als je me hulp nodig hebt vraag gerust mijn nummer in een pb
😉8 juli 2014 om 09:56 #240625als je waar spuit valt ie uit?
kop,voet, carter of inlaat?8 juli 2014 om 20:10 #240518Denk de inlaat tussen luchtfilter en choke zeg maar
hij valt niet uit maar gaat bijna uit
8 juli 2014 om 22:18 #231521waarschijnlijk komt het dan gewoon in je luchtfilter.
spuit nog een keer eens echt op je inlaat, waarje carb op je carter schuift.11 juli 2014 om 20:41 #240661Kan het ook komen dat ie uitvalt omdat de gaskabel te strak staat en ik hem moet tegenhouden om stil te staan?
Volgens mij is die kabel veel tekort en als ik hem stationair optil maakt ie veel toeren13 juli 2014 om 13:32 #240681dat zou ook kunnen, dan moet je op je carburateur even de stelschroef indraaien waar je gas kabel doorheen gaat.
13 juli 2014 om 13:53 #240682Heb je hier al last van sinds je de brommer hebt of reed hij eerst prima?
No stress, all fun and a bit of speed -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.