Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa si trilt bij ineens vol gas.
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 9 maanden geleden door nielsj1996.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 mei 2017 om 10:50 #211949
Mijn Vespa Si frame begint hard te trillen als ik het gas in een keer open trek, als ik het gas rustig opbouw gebeurd het niet. Iemand een idee waardoor dit veroorzaakt wordt?
23 mei 2017 om 12:40 #242483Zit je blok nog wel vast in je brug?
23 mei 2017 om 14:02 #243303Ik heb de bouten waarmee het blok vastzit goed aangedraaid gisteren daarna deed hij dit nogsteeds
23 mei 2017 om 14:07 #243304is het echt overdreven trillen? Hoe vaak heb je op een vespa gereden, is dit niet gewoon normaal?
Anders staat je snaar misschien heel los, dat je dat voelt.
Of je koppelingssegmenten zijn af, waardoor ze niet gelijk meer aangrijpen en een onbalans hebben of zoiets.
Kleine dingetjes bij langs. Brug nergens gescheurd ofzo?Anders moet je denken richting vliegwiel wat in onbalans is.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!23 mei 2017 om 14:18 #243305Het trillen is best hard en valt zeker op, ik dezelfde vespa ong. Een jaar maar hij doet dit sinds een maand of 2. Hoever zou ik de snaar moeten kunne indrukken? Koppeling zou indd kunnen brug is nog heel zal zo eens kijken.
23 mei 2017 om 16:19 #243306Kijk ook even of de bout van je achter brug vastzit en of de stofringen nog goed zijn.
In het verkoop topic verkoopt Ton hele goede/sterke nieuwe ringen.http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=37933
Een V snaar moet ongeveer 2 cm ingedrukt kunnen worden. Dus niet meer en ook niet minder,
als je met 1 vinger drukt 😉15 juni 2017 om 06:33 #243354Na een aantal weken geen tijd te hebben gehad, wel een kleine 400 km gereden met de Vespa is het trillen best wat erger geworden. Dus gisteren de koppeling eens eraf gehaald en goed nagekeken en het viel mij op dat de segmenten inderdaad niet gelijk zijn afgesleten(1 is bijna op de andere helemaal niet). En bij het controleren van de stofringen viel de linker helemaal uit elkaar dus k zal deze delen van het weekend even vervangen. Zijn er nog andere dingen die handig zijn om meteen ook te doen?
15 juni 2017 om 07:51 #243355nielsj1996 :
Na een aantal weken geen tijd te hebben gehad, wel een kleine 400 km gereden met de Vespa is het trillen best wat erger geworden. Dus gisteren de koppeling eens eraf gehaald en goed nagekeken en het viel mij op dat de segmenten inderdaad niet gelijk zijn afgesleten(1 is bijna op de andere helemaal niet). En bij het controleren van de stofringen viel de linker helemaal uit elkaar dus k zal deze delen van het weekend even vervangen. Zijn er nog andere dingen die handig zijn om meteen ook te doen?koelkapje nog goed ? anders gelijk vervangen..
19 juni 2017 om 19:43 #243366Vandaag even een andere geleende koppeling erop gezet om te testen en het trillen was voor 80% weg. Dus de koppeling was grooten deels Het probleem. Nu vroeg ik mij af of er iemand ervaring heeft met de koppeling die te koop is bij Qparts (http://www.q-parts.nl/catalog/koppeling-compleet-vespa-ciaosigilera-citta-p-2634.html)? Verder vroeg ik mij af of het lagerbusje van de koppeling zo op het asje moet kunnen schuiven of dat deze er goed strak omheen moet zitten? Aangezien ik er 2 heb en een heel makkelijk erom schuift en de andere bijna niet?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.