Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vespa si trekt voor geen meter en komt topsnelheid heel laag
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 7 maanden geleden door Anoniem.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 augustus 2012 om 14:54 #234405
AnoniemJe heb je dan een contactpuntenblok, aangezien er maar 1 kabel uit komt.
Wat bedoel je met een normale pakking? En een ronde pakking? Speciaal blok? Leg eens uit?
6 augustus 2012 om 14:56 #234346nou er zijn op jmpb verschillende pakingen voor de kleine karter
en ik denk dat ik een gewone moet hebben http://www.jmpbonderdelen.nl/citta/motordelen/pakkingen.html
kijk maar evve naar de link ik zag ook een paar ronde pakingen cardanpakking ofzo
ik snap er niet veel van want ik heb namelijk alleen maar aan puch gesleuteld
nu nog eigelijks6 augustus 2012 om 15:00 #234347
AnoniemDeze(klik) moet je hebben. Is je keerring aan de ontstekingszijde nog goed? Anders moet je deze(klik) ook hebben.
6 augustus 2012 om 15:02 #234348ja ik herken ze allerbij ik weet niet of me keering goed is lijkt me wel handig om meteen te vervangen
maar een probleem is ik heb geen kopelingstrekker zijn er ook andere manieren om het vliegwiel los te krijgen6 augustus 2012 om 15:41 #234422
AnoniemZonder vliegwieltrekker kan wel, maar is een beetje beun.
Daar waar je zwarte kabel uit je blok komt, het rubbertje naar binnen drukken en een schroevendraaier door het gat steken en dan het vliegwiel rustig lostikken, onder af en toe draaien.
Maar als je hem daar niet los hebt gehad kun je het ook net zo goed laten zitten, ik dacht dat je misschien je hele blok uit elkaar gebrand had.
Je weet dat je je carterdelen moet verhitten met een brander oid om hem vast en los te kunnen maken hé?
6 augustus 2012 om 15:51 #234433nou nee dat wist ik niet echt
wel wist ik met lagers dat je de krukass in de vriezer moest doen
ok dus dan ga ik even kijken of het vliegwiel los komt sorry dan ben ik maar een beetje een beun maarja het is even niet anders
ik denk ook niet dat ik verder een brander heb maar ik heb wel het gasvornuis
ik denk dat dat ook wel wil helpen maar goed schoonmaken enzo en dan gaat het toch ook weer makkelijk in elkaar
en als ik de krusass er weer in moet doen kan ik dan om het goed te monteren wat vloeibare pakking gebruiken om hem
een beetje vast te zetten6 augustus 2012 om 15:59 #234434
AnoniemJe bedoelt vloeibare pakking rondom je lagers?
Dat zou ik sowieso niet doen:
1. Kan tussen je lagers komen
2. Brandt toch weg als je hem monteert met een brander/fornuis6 augustus 2012 om 16:07 #228636ok snap ik maar ik heb een probleem ik kreeg het vliegwiel er wel af
maar toen ik naar de keering keek en ik draaide de krukas rond dan ging de keering
met het krukas mee rondjes draaien en hij steekt ook ong 2 mm uit de carter6 augustus 2012 om 16:19 #234304
AnoniemDan zat je keerring er waarschijnlijk ook niet goed in, ook meteen maar vervangen/opnieuw erin drukken lijkt me. Dan is je blokje weer helemaal fris.
6 augustus 2012 om 16:31 #234307heyhey iedereen ik heb mijn vespa weer in elkaar
hij loopt ook weer onsteking enzo is weer afgesteld
maar ik als ik rijd dan trekt hij redelijk iedergeval meer dan voor de revisie
en toen hij eenmaal op gang kwam is de topsnelheid niet echt indrukwekkend
hij heeft wel met het optrekken een soort boost maar dat was het ook wel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.