Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa si Trekt niet en gaat 35 (origineel)
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 5 maanden geleden door MarcelB.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 oktober 2009 om 21:14 #210041
Hallo, ik heb een Vespa piaggio van 1985, hij heeft lang stil gestaan en vaak en ik heb hem sinds mijn 12e..
Nu heb ik hem opgeknapt om het te laten keuren en aan mijn vriendin te geven.
Maar nu heb ik dus het probleem dat die voor geen meter trekt dus altijd mee moet trappen, en hij gaat maar 35 0.o
Vandaag net een nieuwe boegie (vonkt mooi blauw dus niet verkeerd) en uitlaat er ondergegooid en ik heb nu heeel iets meer trekkracht maar niet de moeite waard..
Ik heb de Techno uitlaat en ik wou de begrenzer er uithalen bleek dat die er helemaal niet inzat.. ( http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8177 ) dus ik heb een onbegrensde uitlaat..
maar ik wil dus het liefst goedkoop en redelijk simpel dat ding wat laten trekken en harder laten lopen, rond de 45 tot 55 ong..
is het aan te raden om een 13/13 cab er onder te doen en ook een 60/65 cc???
Moet ik trouwens alleen de kop of de hele cilinder vervangen om dat te doen?
ik zat te denken aan dit:
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=553 + http://jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=572 als de sproeier nodig is zoals er op die site staat..
de cilinder vind ik nog een twijfel en daar wacht ik liever nog even mee maar als het moet dan moet het;)
als het goed is is de onsteking ook nog zoals het moet zijn want daar heb ik nooit aan gezeten..Ik hoop dat het wat word en wacht op jullie antwoorden en adviezen:D
Thanks!6 oktober 2009 om 23:36 #229015Ik ga ervan uit dat je brommer en echte brom is en geen snor, vanwege je gewenste snelheid van min. 45 km/h?
wou het toch even vragen voor de zekerheid..dat de ontsteking goed staat is voor ons een vraag voor jou een weet..
Als je contactpunt ontsteking hebt kan hier altijd wat mee mis zijn..
controleer dus wel even of deze op 0,45 – 0.50 staat!
de ontsteking kan namelijk altijd wat verschuiven waardoor deze inderdaad slechter op zal trekken en minder hard zal gaan..voor de rest, maak je carburateur even goed schoon (remmenreiniger + compressor is magisch)
en controleer of hij ergens valse lucht kan aanzuigen..
(dus controleer de pakkingen, keerring en carburateurbus)
En kijk even of je luchtfilter mooi schoon is..Als je dit alles hebt gedaan en het blijft slecht, haal dan je cilinder er even af.
Kijk of je zuiger, cilinder en met name je zuigerveren nog goed zijn..Voor de rest, welke kleur heeft je bougie, zwart duid op een te grote sproeier, wit/grijs op een te kleine
en koffie met melk kleur op een goede sproeier..
Als de sproeier niet goed is kan dit de prestaties ook benadelen!Verder wil ik je nog zeggen, dat als je de brommer wil laten keuren,
maak/hou hem dan zo orgineel mogelijk!
12/10 carb + std luchtfilter, std uitlaat, std cilinder..
Als ze merken dat hier opvoer spul onderzit kunnen ze ‘m zo afkeuren
en geloof me, ze zijn streng, heel streng!
Je kan beter een te langzame brommer hebben en de keuring doorkomen, dan een te snelle en zonder papieren naar huis gestuurd worden.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.7 oktober 2009 om 12:57 #229019AA-T :
Ik ga ervan uit dat je brommer en echte brom is en geen snor, vanwege je gewenste snelheid van min. 45 km/h?
wou het toch even vragen voor de zekerheid..dat de ontsteking goed staat is voor ons een vraag voor jou een weet..
Als je contactpunt ontsteking hebt kan hier altijd wat mee mis zijn..
controleer dus wel even of deze op 0,45 – 0.50 staat!
de ontsteking kan namelijk altijd wat verschuiven waardoor deze inderdaad slechter op zal trekken en minder hard zal gaan..voor de rest, maak je carburateur even goed schoon (remmenreiniger + compressor is magisch)
en controleer of hij ergens valse lucht kan aanzuigen..
(dus controleer de pakkingen, keerring en carburateurbus)
En kijk even of je luchtfilter mooi schoon is..Als je dit alles hebt gedaan en het blijft slecht, haal dan je cilinder er even af.
Kijk of je zuiger, cilinder en met name je zuigerveren nog goed zijn..Voor de rest, welke kleur heeft je bougie, zwart duid op een te grote sproeier, wit/grijs op een te kleine
en koffie met melk kleur op een goede sproeier..
Als de sproeier niet goed is kan dit de prestaties ook benadelen!Verder wil ik je nog zeggen, dat als je de brommer wil laten keuren,
maak/hou hem dan zo orgineel mogelijk!
12/10 carb + std luchtfilter, std uitlaat, std cilinder..
Als ze merken dat hier opvoer spul onderzit kunnen ze ‘m zo afkeuren
en geloof me, ze zijn streng, heel streng!
Je kan beter een te langzame brommer hebben en de keuring doorkomen, dan een te snelle en zonder papieren naar huis gestuurd worden.Allereerst, bedankt voor je reactie zo snel;)
Het is idd een bromfiets en hij is ook al gekeurd, (36 km op de rollenbank) sorry dat het niet duidelijk was:conOke de ontsteking ga ik eens controleren, met een voelermaat doe je dat toch:ehh?!
Mijn carburateur is al brandschoon dus daar kan het denk ik niet aan liggen, mijn luchtfilter zal ik dan wel even nakijken..
Hoe controleer je of die ergens valse lucht aan zuigt, is er een techniek of tip voor?
En de carburateur bus, is dat de kant waar die aan het blokje geschoven word?als ik dit gecheckt heb dan ga ik kijken na de zuiger etc…
mijn boegie heeft volgens mij een zwarte kop maar hij vonkt wel mooi..(als ik het wiel vrij laat draaien dan stottert die ietsie met volgas, maar als je aan het rijden bent niet, dus zal ik hier wat aan doen of niet?)
En omdat mijn brommer al is gekeurd raad je me dan nog aan om toch nog een 13/13 carb. te kopen of zeg je van nee check eerst je zuiger en cilinder maar..
Marcel
7 oktober 2009 om 13:03 #229020Nieuwe zuigerveren monteren, een maatje kleinere sproeier, citypower uitlaat ipv die graftecno 😛
7 oktober 2009 om 13:10 #2290211 maatje kleiner, zit daar zo veel verschil in?
En de zuigerveren is daar een how to van?
en idd de uitlaat suckt, maar ik heb geen zin om nu weer een nieuwe uitlaat te kopen dus eerst ff kijke of het anders kan xD
Wat kost die uitlaat btw, en heb je er een foto van?7 oktober 2009 om 13:26 #2290221 maatje kleiner kan het stotteren doen stoppen..
als er geen how-to van de zuigerveren is, is der vast wel een topic van
(forum hebt ook een zoekfunctie ;))
voor de uitlaat verwijs ik je naar jmpb.nlWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.7 oktober 2009 om 22:44 #229029Kan er ook wat mis zijn met de poelie, strakkere veertjes ofzo?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.