Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Si stopt ermee
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door Dries.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 februari 2008 om 15:19 #209382
hoi,
ik was daarnet even mijn brommer een stukje aan het inrijden, opeens zakte hij in toeren en viel hij uit.
ik meteen grote paniek, ter plaatse kappen losgedraait om te zien of hij vastgelopen was, was niet het geval. maargoed!
toen heb ik nog even de bougie nagekeken, was erg mooi koffiebruin.
Ik wou hem dus opnieuw starten, maar lukte niet zo goed. eens ik hem aan de gang had, tikte hij een beetje. Meteen de brommer uitgezet en naar huis gefietst (8 km:|)
nu is mijn vraag, waar kan het aan liggen?
Is het toch een warmloper?
Een zuigerveer die het begeeft?
De bougie die het opgeeft?
Of mss andere dingen?alle reacties zijn welkom!!
bvd
Dries7 februari 2008 om 15:21 #218536Haal je cilinder kop er even af ( 3 moertjes ) dan weet je het direct.
Blokkeerde het achterwiel ? en is je benzine niet toevallig op
7 februari 2008 om 15:33 #218537of het achterwiel blokkeerde weet ik eigelijk niet, toen hij begon te zakken in toeren heb ik meteen de achterrem ingeknepen en ben ik geslipt.
stel dat het mijn zuigerveer is, loopt hij dan niet vast?nee benzine is niet op, eerste waar ik naar keek.
kan ik mijn bougie doormeten? Welke waarde moet die dan aangeven?
7 februari 2008 om 16:35 #218538Haal voor alle veiligheid je cilinder er even af & check deze,alsook je zuiger.10 minuutjes werk.Tikken is nooit goed.
Het kan ook zijn dat er een pistonclipje uit het gat gesprongen is.
Nakijken & laat het hier dan ook even weten.7 februari 2008 om 16:46 #218539ja zoals ik al zei, kijk gwn ff in je cilinder;)
check je zuiger en je zuigerveren en ook het pistonclipje.7 februari 2008 om 18:39 #218540waarschijnlijk slecht nieuws, ik haalde de cilinder eraf, en die vertoonde heeel lichte sporen van een warmloper, maargoed dat ik dus niet verder reed!:o
verder is de cilinder nog helemaal goed want de sporen zijn niet te voelen, wel lichtjes te zien.
maar nu keek ik in de oude cilinder, mijn originele 50cc waar bij deze cilinder de warmloper sporen zaten. En inderdaad zitten de sporen van de oude cilinder en de nieuwe, op precies dezelfde plaats! 😐Ik denk dus nu dat mijn krukas scheef is, omdat hij bijna 2 keer op precies dezelfde plaats warmliep.:'(
Kan dit kloppen?het waren dus niet zuigerveren, pistoncipjes of iets anders.
7 februari 2008 om 18:45 #218541Het hoeft niet perse zo te zijn, maar het zou wel kunnen. Die ‘warmloper’ zou ook het gevolg kunnen zijn van detonatie bijvoorbeeld, (door bijv. te grote squish, verkeerde hittegraad bougie, slechte timinig ontsteking(naverbranding)etc)
7 februari 2008 om 18:48 #218542Zer0r0nin :
Het hoeft niet perse zo te zijn, maar het zou wel kunnen. Die ‘warmloper’ zou ook het gevolg kunnen zijn van detonatie bijvoorbeeld, (door bijv. te grote squish, verkeerde hittegraad bougie, slechte timinig ontsteking(naverbranding)etc)nu gaat er opeens een lampje branden bij mij:|
ik heb met de originele bougie gereden, dit zal dan de oorzaak zijn?
en ik rij met een ciao kop op een SI, maar dit kan geen kwaad? of wel?detoneren deed hij niet voor zover ik weet.
maar als het dan toch aan mijn bougie heeft gelegen, hoe kan het dan dat hij bij de originele 50cc ook warmliep?13 februari 2008 om 17:14 #218612ik heb ook eens op een ander forum gevraagd, daar zeiden ze dat het heel erg goed zou kunnen zijn dat mijn cilinder warmliep omdat ik mijn tapeinden te vast aandraaide.
Wat is jullie mening hier over?
bvd
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.