:: Vespa Si start niet meer
-
ik heb een vespa si met een probleem.
hij start niet meer.
nieuwe cp, nieuwe bobine, nieuwe condensator, onstekingsspoel.
dit was naar aanleiding van dat de brommer in hield op top. na cp proberen af te stellen kwam ik erachter dat de brommer moeilijk begon te starten en onder het rijden begon te stotteren. hierna cp vernieuwd en het probleem was 1 uur weg. totdat de motor warm was en toen kwam het probleem weer terug.
dus het alles nog eens gecontroleerd en toen was het over. de brommer start niet meer.
en start nu nog steeds niet.
carb schoon gemaakt. nieuwe benzine, nieuwe bougie al 3 stuks om te testen of er misschien een kapot is.
het is een originele 50cc met krul uitlaat, bijna open luchtfilter met panty erover, sproeier 72, heeft fantastisch gelopen.
ps: cp afgesteld op 0.45mm.
bougie kleur is blauw/wit.
ik ben radeloos
wie kan me helpen?
gr Fabien
Vonkt de bougie?
De sproeier is wel wat groot voor je setup dit mag wel terug naar een 50-58
Een origineel lichtfilter met wat extra gaatjes is genoeg voor jou setup. Een open lichtfilter is nergens goed voor.
Stonden je cps nog goed na dat uurtje? Kan het zijn dat je de schroef niet goed genoeg had vast gedraait?
Je spie is nog goed neem ik aan?
Valse lucht?
Bij carburateur komt niet vaak voor, carterpakking ook niet echt, maar voetpakking zou wel kunnen, of koppakking.
Maar met valse lucht zou hij wel moeten lopen. En dat doet jouwe niet.
Geeft je bougie een vonk?
Je sproeier is zo veel te groot dat ik het knap vind dat het eerst goed liep.
Controleer ook even met een vloeitje of je cp’s goed sluiten..
En zoals Joeri al zegt: sproeier 50-58, je bougie zal wel zwaar zwart zijn. Zou door alle koolaanslag je uitlaatpoort niet verstopt zijn?
72 is voor mijn setup zelfs al net iets te groot :p
No stress, all fun and a bit of speed
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.