Vespa-Ciao.NL
:: Vespa SI Start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa SI Start niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lewishamilton
    Topic starter

Hallo,

Mijn vespa Si van 40 jaar start niet.Heeft het altijd gedaan.Ik was vanmiddag met TONEGIDO van dit forum eraan gaan sleutelen.Naja sleutelen valt wel mee.We hebben zijn koppeling eropgezet omdat mijne beetje versleten was.
      Maar na het verwisselen van de koppeling maakt de vespa geen compressie meer.De compressie veertjes waren er al uit.
      Maar het rare is.We hebben toen mijn oude koppeling erop gezet waar die het al 40 jaar mee doet. En wederom krijgen we hetzelfde probleem.
      We hebben v-snaren vervangen, poelies, 3Koppelingveertjes geprobeert, koppelingsegmenten verandert.

Alleen we komen er echt niet uit.
      Verder is alles standaart buiten me 80 mm poelie,koppelingveertjes en proma cc.
      Iemand suggestisch?

ritze
      Bijdrager

40 jaar ? met 19inch spaakwielen 😀

misschien ben je met je vettige vingers op het aanloop vlak gekomen.
        dat heb ik nu met mijn rem van de si.

dus in jou geval kan je rennen tot je een ons weegt en hij slaat niet aan/ kruk draait niet?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Tonegido
        Bijdrager

He,

Ik heb hem dus geholpen maar hij start inderdaad niet, kan je uitlegge wat je bedoeld met je vettige vinger aan het aanloopvlap gekomen bedoeld ? Ik dacht aan gebroken spie misschien, hij grijpt namelijk helemaal niet aan.
          Het rare is dat hij zonder bougie wel de plof geluidjes maakt van aangaan.
          Hulp is welkom!

Florian
          Moderator

ja dat is de zuiger, omdat de bougi eruit is komt dat geluid eruit. je bougi dempt zeg maar dat geluid. maar draai eens aan je koppelingssigmentjes en kijk of het vliegwiel mee draait. als je vliegwiel niet meedraait is je spie gebroken.

ritze
            Bijdrager

ja kijk he. jouw poelie gaat draaien en die neemt de koppelings schaal mee.
              en in die schaal zit een koppeling met 2 schoentjes.
              Die koppeling zet zich uit op de grote koppeling (met 3 schoentjes en zit vast op je krukas) waardoor je krukas gaat draaien.
              Maar als ze vettig zijn dan slippen ze en gaat je krukas niet draaien

:! als je bougie eruit is dan heb je geen compressie en dus ook geen weerstand.

:! gebruik je decompressor. die kan je ook induwen op de kop als je geen hendel/kabel meer hebt

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.