- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 september 2021 om 18:04 #812267
Ik heb een Vespa Si snor gehaald en wil hem gaan opvoeren door het volgende te doen:
– cilinderkit 65 cc
– Nieuwe uitlaat
– 13/13 carburateur
– nieuwe poelie(wrs 80mm)
– Nieuwe trekveertjesNu weet ik niet zeker of dit zorgt voor een stabiele setup of dat ik er een bromklok onder moet zetten omdat een snor is en of ik nog rekening moet houden met andere sproeiers en enzovoorts. En zijn er ook gelijk tips voor een uitlaat onder de 100,- euro. Alle andere tips zijn ook welkom.
16 september 2021 om 23:22 #812276Zeker rekening houden met andere sproeiers, maat is afhankelijk van welke cilinder er op komt.
Gianelli citypower is een snelle goedkope origineel ogende(politie vriendelijk) uitlaat.
Proma circuit is een goede uitlaat als je een expansie uitlaat wilt.
NIET DE TECHNO CIRCUIT KOPEN
Bromklok is zeker aan te raden om overtoeren tegen te gaan17 september 2021 om 10:37 #812280Let op, je kan nu een snor-blok onder de brommer hebben omdat je zegt een Si snor te hebben.
Dus demonteer eerst je blok, voor je besteld, meet eerst de doorlaat van je spruitstukje
aan het blok.
Zo weet je welke carb. max. gemonteerd kan worden.
En meet de opening van de cilinder,
bij jmpb staan de diameters van de cilinder hemd er bij.
Zo weet je welke cilinder je kan bestellen/monteren.Sproeiers 62-64-66 meebestellen (bij 13/13 carb)
of 60-62-64 (bij 12/12 carb)
of 58-60-62 (bij 12/10 carb)Ipv de bromklok kan je ook naar poelie 65-60-55 gaan
om de lichte overbrenging in de snorklok wat zwaarder te zetten.
De gianelli original power is idd een goede uitlaat. Zoals SuperSi zei.
Bestel ook een bromfilter mee,
https://www.jmpbonderdelen.nl/luchtfilter-als-org-citta-ciao.htmlKans is groot dat je nu een snorfilter hebt.
Controleer bij de nieuwe wel de 3 inlaat pijpjes, daar zijn vaak gietbramen aanwezig
deze blokkeren de doorlaat behoorlijk.
Verwijder deze met een scherp boortje met de hand draaien.Trekveertjes, probeer de groene uit de polini set.
Monteer bougie NGK B7HS of 8
Blijf niet met de 6 rijden.
En geen ngk bougie met de “R” monteren (=weerstand)
kan wel bij elektronische ontsteking, die heeft voldoende kracht.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 september 2021 om 17:30 #812293meet eerst de doorlaat van je spruitstukje aan het blok. Zo weet je welke carb. max. gemonteerd kan worden.
Niet perse noodzakelijk, ook op een 10mm spruitstuk kan je een 13/13 zetten.
Meningen zijn hier over verdeeld maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je het wel gaat merken.
En het scheelt je later nog een 13/13 kopen als je nu een 10/12 koopt o.i.d18 september 2021 om 02:19 #812299Ik weet wel dat hij geen elektrische start heeft enzo. Die krijg je namelijk als je een si mix hebt en dat zal niet passen als het goed is. Dus dan moet het toch het goede blok zijn om er een mallosi 65cc cilinder te op kunnen zetten.
18 september 2021 om 02:21 #812300En zat qua uitlaat zat ikt trouwens te denken aan een gianellie fire volgens mij zit die wel mooi tussen de city power en de proma cc in.
18 september 2021 om 10:39 #812305Ik weet wel dat hij geen elektrische start heeft en zo.
Die krijg je namelijk als je een si mix hebt en dat zal niet passen als het goed is.
Dus dan moet het toch het goede blok zijn om er een mallosi 65cc cilinder te op kunnen zetten.
Elektrische start?
Ritchie? Jij sleutelt nooit krijg ik het idee.
Maar,
het zijn ook maar adviezen hè, die je hier krijgt.Slim is om altijd je blok even na te meten welke cilinder past.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.18 september 2021 om 11:20 #812308Klopt dit is mijn eerste echte project. En had gelezen dat de gene met elektrische start afwijkende maten had dus vandaar, maar dan zal ik het wel ff na meten. Bedankt voor het advies.
18 september 2021 om 12:29 #812310Deze motorblokjes zijn bijna nooit met
elektrische start.
Behalve gemonteerd in de tifanny fiets.Jij bedoelt waarschijnlijk elektronische ontsteking.
Dat is heel wat anders.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.