- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 maanden, 2 weken geleden door Shark.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2021 om 12:14 #809106
Ah nice Wim, daar kan ik veel info uit halen, bedankt!
De 12v ontsteking wil dus per definitie betekenen een elek. ontsteking en geen puntjes meer?
Of zijn er 12v spoelen oid te verkrijgen in de handel?14 april 2021 om 12:27 #809108Nee die zijn er niet.
Ja idd dat wordt electronische ontsteking.
Dus ander groot carter, en ontsteking met vliegwiel en cdi.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.24 augustus 2021 om 12:16 #811877Vandaag maar eens gaan shoppen voor een dell’orto 13/13 en ook die zijn nauwelijks te vinden.
Ben uiteindelijk maar gegaan voor de malossi, dat is de enige die ik kon vinden die geleverd kan worden.8 september 2021 om 13:52 #812191Kiekjes van de velgen, vers van de poedercoater:

10 september 2021 om 13:05 #812212Ik dacht dat ik dingen aan het inbeelden was door die rat.
10 september 2021 om 22:06 #812214Niemand ziet een rat hoor, alleen jij.
Haha.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 september 2021 om 11:06 #812245Vandaag even de bandjes erop gezet, maar zag dit:

Ik snap de logica hier niet hoor. Hoe kan de draairichting voor nu anders zijn dan achter? Gaat om Continental ContiGO.Verder de 13/13 van malossi binnen. Het is een dell’orto uiteraard, maar wat ik niet snap is dat het gasklepdekseltje van spaco is:

De verpakking was al open geweest, dus ik vermoedde wat gerommel, maar als ik een beetje rondzoek op internet lijkt het toch zo “origineel” te zijn. Ik vermoed dat Malossi de DEL1851 inkopen, en dan het gasschuifmechanisme vervangen (en dan is spaco denk ik goedkoper), samen met de chokehendel, waar de inkeping ontbreekt:
29 januari 2022 om 21:37 #814117Vandaag maar eens mijn blokje gedemonteerd en open gemaakt. Lijkt nog een maagd, dus dat sleutelt heerlijk. Voordat het splitsen van de carters begon, even gevoeld aan de krukas en merkte ik al een kleintje beetje speling op de krukas, dus ik vermoedde dat het lager beetje gaar was.
Dus alles netjes heetgestookt met de verfbrander en toen ik een tikje op de kruk gaf, bleef het lager zitten maar gleed de krukas zo uit het lager… Geen ramp dacht ik, scheelt me weer het gedoe met het lager van de krukas halen.
Maar toen alles weer was afgekoeld, viel me op dat het deel van de krukas waar het lager normaal zit, wel gepolijst lijkt. Ik kan het oude lager er ook “zo” weer terug op schuiven 😐Helaas heb ik even geen nieuw 6202 lagertje liggen om te passen, maar herkent iemand dit? Komt dit vaker voor?
Anders zal het vrees ik toch ook een nieuwe krukas worden.
In dat geval twijfel ik of ik een Gladio of een Mazzucchelli (beide racing / vervroegde inlaattiming – prijs gelijk) zal nemen voor mijn 50cc Athena

31 januari 2022 om 09:13 #814143Geen zin in risico, dus meteen maar even een nieuwe krukas besteld, zo’n gladio evo 2, scheelt me ook weer het bewerken van de twijfelachtige standaard krukas.
Polini HD kop erbij en nog wat klein spul. Stiekem toch wel heel leuk zo dat shoppen
31 januari 2022 om 14:35 #814146Ik begrijp je helemaal, de kans dat je lagerpassing is versleten of op dat punt zit is heel groot wanneer je deze “polijst sporen” ziet. Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen met de Gladio Evo krukas, er is nog weinig over bekend en alleen Gratje hier van het forum heeft er wat info over los gelaten, maar nog geen ervaring mee gedeeld.
31 januari 2022 om 15:31 #814147Correct. mijn Gladio ligt nog steeds in de kast.
Helaas wegens medische redenen zijn de “brommerklusjes” al meer dan een half jaar gestaakt/niet uit te voeren.
Dus ik ben ook zeer benieuwd.25 juli 2022 om 11:13 #816391

Nog een paar kappen laten spuiten, maar voor de rest zo goed als klaar.Gladio krukas
50cc Athena (type blinde boosterpoorten)
carter bewerkt (met name spoelpoorten en inlaat)
13/13 malossi carb @ 64 imitatie helaas, dus who knows wat het echt is
polini luchtfilter (zonder extra gaten i.v.m. geluid)
Contactpuntenontsteking met standaard bobine, maar NGK race kabel + dop
Nu nog NGK B6HS, maar komt BR6HIX.
En een of andere uitlaat 😛
Polini groene veertjes
Poelie 80Altijd spannend (en leuk) natuurlijk om dan de eerste keer te starten na 1,5 jaar in vrije uurtjes eraan te hebben gesleuteld. Heel veel aan het forum gehad met dingen opzoeken en hulp vragen, veel dank aan alle leden!
3 meter lopen en de tevreden kater begon te spinnen. Loopt keurig stationair en er zitten geen rare trillingen in. Dat was wel even een onzekerheidje met de nieuwe krukas en het oude vliegwiel maar prima dus.
De Leo Krul knettert behoorlijk…
25 juli 2022 om 18:14 #816394Op puntenontsteking bougies zonder “R” gebruiken.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.25 juli 2022 om 22:54 #816395Ha Wim, I know, maar ik las positieve verhalen van een ander forumlid en die reed ook met CP: “Mooie upgrade was de iridium bougie die zorgt voor een rustigere motorloop, mooiere gasreactie en betere verbranding.”
De NGK dop heeft ook 5 k ohm weerstand, maar als ik de plaatjes zie van zijn ciao, zit daar ook een dop op met weerstand. Ik kijk wel even…26 juli 2022 om 10:08 #816396Heb even een dop zonder weerstand besteld. En zo leer je nog eens wat. De dop die ik had was een dop met kabel (NGK CR-4) en na nader onderdzoek lees je dan dat je beter de CR-2 kan gebruiken omdat het aluminium dopje op de m4 draad van de bougie los kan trillen.
Dus ik trek de bougiedop even los, en verrek, inderdaad, dat alu dopje zat helemaal los. De nieuwe dop zonder weerstand is voor een m4 aansluiting.
Als het me allemaal niet bevalt dan ga ik weer terug naar de oude setup. Op zich dus wel een interessante testcase. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.