Vespa-Ciao.NL
:: vespa si raar besig!!

Home Forums Techniek Problemen oplossen vespa si raar besig!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

schotta
    Topic starter

ik ben stef schotman heb een vespa si met spaakvelge dus al een tijdje oud:P
      heb het blok gereviseerd en ondertusse bromcarters en bromcilinder er op gezatte(heb snorbrommertje dus)
      maar nu loopt die gewoon niet.
      hij loopt n beetje trekt op en dan na 5 min rijden begint die uit te valle slaat die af sta ik stil en kan ik hem weer aanrenne
      nu heb ik ondertusse al alle sproeiers geprobeert van 45 tot 66
      en de bougie is steeds te licht.
      nu heb ik een andere luchtfilter en sproeier 45 maar nu is het nog steeds hetzelfde probleem hij blijft nu wel langer op vol gas rijden maar nog niet zo als ik het wil
      ik heb alles van bromm dr op ligge dus die moet toch wel zeker de 60 halen maar haalt de 40 nieteens??
      dus help mij aub ben ten einde raat heb de neiging die brommer gwoon in de maas te flikkere:P
      gr schotta
      ps mijn set-up:
      bromcilinder st.
      bromcarters st.
      brom krukas st.
      12/7 carbo.
      luchtfilter met schroef dr in( een gat dicht dus:P)
      en rijd maar 40 dat kan toch gvd niet?

Jarco
      Bijdrager

A: Vloeken is niet erg netjes natuurlijk. 😕
        B: Als je Si compleet snor was heb je waarschijnlijk ook een snorklok in je achterwiel.
        dat verklaart waarom die niet harder wilt.

Martino
        Moderator

Ook heb je zeer waarschijnlijk last van valse lucht, aangezien je sproeiermaat niks doet veranderen aan de kleur van je bougie. Kijk al je pakkingen eens na en ook je carb. Deze is trouwens nog wel een snor mits 12/7 en dan zal alles boven de 50 al te groot moeten zijn qua sproeier.

schotta
          Topic starter

@ jarco
            jA maar eerst( met snor spul en 13.13) liep die tege de 50 aan en nu haalt die met moeite de 40 en dat stottere en uitvalle dan:?
            @ mortino
            heb verschillende luchtfilters geprobeert maar blijft gewoon te licht:S
            is 12/7 dan snor:S??

Jarco
            Bijdrager

Lees even goed wat martino allemaal zegt. 😛

schotta
              Topic starter

jah n vespa heeft orgineel toch ook geen koppakking en hoofdpakking?
                en heb t blok gereviseerd dus ook alle pakkinge vervangen,
                en ik heb met 13.13 carbo(wel van snor) geprobeert maar dat is allemaal hetzelfde probleem. ik heb de carbo ondertusse al 7 keer schoongemaakt (13/13 en 12.7)
                ik woord er gek van en btw ik zou proberen niet meer zo te vloeken:P haha

LeonM93
                Bijdrager

Voetpakking moet er tussen, daar trekt ie nu lucht

Guus
                  Bijdrager

Ciao’s hebben wel voetpakking ja, koppaking kan je er vaak tussenuit laten, maar die zou ik in jouw geval er voor de zekerheid maar wel tussenstoppen. Een 13/13 carburateur is er niet in brom en snorversie, een 12/7 is snor en een 12/10 brom. Met snorvertanding en 50 cc ga je niet meer dan 40 halen.

schotta
                    Topic starter

vndaag alles nog eens na gecheckt nog geen week nieuwe zuiger er op , en de zuigerveertjes zijn weer gebroken.
                      hoe kan dit al zo snel gebroken zijn?
                      na vandaag dus in de winkel geweest.
                      en wat blijkt hele zooitje na de hemel:( en hij reed eerst zo fijn,
                      nu dus maar mooie dr 50cc bestelle

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.