Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao 3d cad minarelli horizontaal

Home Forums Perso’s Projecten Vespa ciao 3d cad minarelli horizontaal

• Dit onderwerp bevat 64 reacties, 16 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren geleden door Rick..
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rens Beuwer
    Topic starter

Hallo,

ik zou me even voorstellen ik ben Rens heb een vespa si gekocht om hem goed op tevoeren en ik zou alles wat ik doe graag met jullie delen dus hier mijn project topic met wat ik ga doen en hoe het er uit komt tezien alles
      8EFAF3EA-0397-4721-918F-0FAF86FFEDE9

hier bij de vespa si waar mee begint zo als jullie al kunnen zien zit er een vario op dus hoop dat het een snel beestje gaat worden heb nu polini speed engine besteld en een zij inlaat hier linkje van zij inlaat als iemand nog een zoekt
      https://moparts-racing.com/collections/engine-cases/products/reed-valve-side-intake-case-half
      Wil het frame compleet uit elkaar halen en stralen en poedercoten in deze originele kleur ben ook van plan om hem zo origineel mogelijk uit telaten zien op straks uitlaat zij inlaat en achterbrug toe dit is wat ik voor nu heb verdere dingen die gaan gebeuren laat ik hier zien

gang is alles remmen is angst

Crullie
      Donateur

Welkom :thumb

Maak er wat moois en goeds van, Si als basis begint al goed, sterk en degelijk 😉
        Succes 😎

TICKLING BARN

PoliniCiao
        Bijdrager

Mooi project!
          Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Moparts zij inlaat. Met welke cilinder wil je gaan rijden?

Rens Beuwer
          Topic starter

cilinder ben ik eigenlijk nog niet helemaal uit polini of malossi ofzo weet niet als mensen hier nog ervaring hebben met leuke cilinder met veel vermogen liefst zo veel mogelijk cc pks en koppen dan vind ik het goed 😉

PoliniCiao
            Bijdrager

Een Pinasco Evoten Big bore of Malossi DEPS zijn mooie cilinders uit het top segment die nog gewoon nieuw te koop zijn. Bij beide kun je de uitlaatpoort wisselen voor een groter formaat, dat draagt ook weer bij aan je doel.

Rens Beuwer
              Topic starter

oke ga ik die 2 cilinder op zoeken en vergelijken wat beste kan doen.
                blij dat op dit forum zit heeft me al met veel dingen geholpen dus dank jullie wel

Brian
                Bijdrager

Mooi man zij inlaat misschien even in de titel zetten van deze perso. Er zijn nu 2 si projecten aan de gang met dezelfde perso titel haha.

Rens Beuwer
                  Topic starter

Heb de titel aangepast👍

Vespa doei
                    Bijdrager

speed engine 80 en vario
                      klinkt als muziek in de oren
                      lekker hoor welkom

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Gratje
                      Bijdrager

En als het budget van een DEPS cilinder aan de hoge kant is kan je ook eens naar het “vernieuwde 2020 model” van de malossi 46.5mm kijken.

is volgens mij een beetje stilletjes uitgebracht. nog niets over gehoord op het forum in ieder geval  hier hun promo filmpje.

ps. Hoe breed is je v-snaar? Lijkt niet op een vario snaar maar een poelie snaar.

Rens Beuwer
                        Topic starter

Ow dit project mag wel wat gaan kosten dus ga niet teveel bezuinigen op onderdelen😋
                          nee die v-snaar hoort er ook niet op nee moest ff snel originele blokje testen of die het deed maar zit nu malossi vario snaar op is iets van 13 breed als goed zeg of 13,5

Rens Beuwer
                          Topic starter

weet iemand of er ook iets van watergekoelde cilinder 86cc? Kwam ik op youtube tegen of is dat allemaal custom?

Wim
                            Bijdrager

y0dtda7p41dkzncgcgidngcvoinborw7

Had m al ergens gepost op t forum.
                              Deze is wel dik.
                              Zomaar ergens van t net gepikt.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Rens Beuwer
                              Topic starter

Jaa zag die ook al staan is wel dik ik vraag me nou wel af die simonini 100cc is dat op geboorde of met krukas slag veranderd of was dat gewoon een cilinder die tekoop was? Want ik ben niet helemaal met al die oude onderdelen want ben bijna 19 of terwel heb al die 2007 simonini dingen eigenlijk niet mee gemaakt

Crullie
                                Donateur

Simonini is in het echt maar 90cc en dat blok heeft inderdaad een langere slag op de kruk namelijk 46mm.
                                  De Speed Engine is gemaakt voor krukjes met een slag van 43mm of 44mm, dus dat je niet de Simonini onderdelen gaat gebruiken voor de Speed Engine.
                                  Ik denk dat een getunde oud type van de 3 taps 46mm Pinasco cilinder voor jou het meest betrouwbare cilinder is. Deze zijn er in de black edition en de Grey Edition, zijn beide goed voor een stevige kietel sessie :thumb

TICKLING BARN
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.