:: Vespa Si ori spaakvelgen vervangen voor gegoten vierspaaksvelg
-
Hallo,
Ik ga mijn Vespa Si met originele (lijkt op fiets)spaakvelgen vervangen door gegoten vierspaaksvelgen.
De rempot zit erbij, dus dat komt vast goed.
De naaf zal ik uit de oude velg moeten halen en op de nieuwe gegoten velg moeten monteren.
Ga ik hier nog tegen problemen aanlopen?
Dat iets niet goed past ofzoiets?
En ik wil, aangezien ik er dan toch mee bezig ben, gelijk de remsegmenten vervangen.
Ik was al aan het kijken op jmpb, maar daar staan er meerdere.
Welke moet ik hebben? Er zijn namelijk aardige prijsverschillen, maar ook verschil in model zag ik alwel..
Graag wat hulp 🙂
De achternaaf van je achterste spaakwiel past gewoon op je achterste vierspaker zonder problemen.
Als je de rempot bij je vierspaaksvelgen hebt, zal dat ook gewoon passen op je voorvork.
Dan zit je alleen nog met de remmen, op Q-Parts hebben ze wat meer remdelen en als ik die site moet geloven zijn dit ze:
http://www.q-parts.nl/catalog/remsegment-vespa-ciaosi-sterwiel-voorbr-tomos-voor-acht-p-532.html
Als je het echt zeker wilt weten kan je even de remsegmenten opmeten voor q-parts, en het even mailen naar hun met een foto erbij dan kunnen ze je vast wel vertellen of het echt de goede zijn 
Ok bedankt! 🙂
Ja die remsegmenten voor wacht ik nog wel ff mee.
Als ik ga sleutelen om de velgen om te leggen dan kijk ik wel ff in de rempot welke erin zitten, en desnoods opmeten idd.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.