Vespa-Ciao.NL
:: Vespa SI opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa SI opvoeren

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Atheos
    Topic starter

Dan zal ik daar later eens naar kijken.
      Eerst ga ik de groene trekveren en een 80 poelie +snaar bestellen denk ik.

ciaofan
      Bijdrager

Prima het is een begin 8)

Atheos
        Topic starter

Is er misschien ook ergens een howto om de trekveren te vervangen?

ciaofan
          Bijdrager

nee volgens mij niet maar dit spreekt eigenlijk ook voor zich. Je haalt de koppeling eraf daarna haal je de standaard trekveren eraf en daarna doe je de groene erop.

Atheos
            Topic starter

Ik heb even contact opgenomen met de brommer boer hier in de buurt. Deze heeft wel groene polini trekveren, maar bied ze aan voor 9 euro (3 stuks). Terwijl ik het volgende ook al gevonden heb:

http://www.euroscooters.nl/shop/polini-trekveren-gilera-piaggio-p-9567.html

Die groene kunnen toch gewoon op mijn SI?

Edit:
              Volgens mij zijn bovenstaande alleen voor scooters.

Deze zijn wel goed? http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=646

Martino
              Moderator

Idd bovenste zijn voor een piaggio scooterblok en de onderste link zijn voor jou Si.

Atheos
                Topic starter

Kleine update en wat vragen.

Mijn de ontsteking van mijn std SI snorblok is kapot gegaan, ergens vonkt hij niet meer (ontstekingsspoel of condensator waarschijnlijk kaptop). Hier moet ik nog naar kijken maar ik moet nog even een geschikte vliegwieltrekker halen.

Nu heb ik er een std CIAO bromblok onder gegooid. Hij rijd op zich vrij goed, maar haalt de 45 lang niet. Verder moet hij eerst warm lopen voor ik kan rijden anders valt hij direct uit, en hij heeft totaal geen trek kracht. Vanavond heb ik, op aanraden, ook het achterwiel van de CIAO eronder gehangen, met dus de brom klok erin (SI zat een snor klok in) maar ik merk geen verschil.

Ik heb nu de std CIAO cilinder, blok en uitlaat, maar wel de std SI carb, omdat hij het met de andere carb ook niet lekker deed.

Wie weet wat ik het beste kan veranderen?

ERIKJAN1984
                  Donateur

dat hij slecht optrekt, komt door de overschakeling van een snor naar bromklok, het is zeg maar hetzelfde als je met een auto in ze 5 wilt wegrijden. dat werkt niet. Je kan dat compenseren door een grotere poulie te monteren waardoor hij sneller op toeren komt, en meer toeren maakt.

Het beste kan je een snellere uitlaat eronder gooien, en goed afstellen.

Tevens wat je verder wilt, ligt aan het doel wat je wilt bereiken, 80 rijden met hard optrekken?

dan een 80cc en vario.

wil je 50 rijden en geen grotere cylinder, dan is dat best haalbaar.

Atheos
                    Topic starter

Bedankt voor je snelle reactie!

Maar ook met de snorklok trok hij al niet mooi op.
                      Heeft iemand een tip welke uitlaten ik het beste naar kan kijken?

Verder is het mijn bedoeling om 45/50 te rijden en een beetje normaal op te kunnen trekken, ik hoef geen std wheelies te doen, maar gewoon lekker weg rijden. Wat kan ik dan het beste aanpassen?

ERIKJAN1984
                      Donateur

als hij met snorklok al niet goed optrok, ligt het misschien aan je blok (versleten zuigerveren, kapotte pakking of iets dergelijks)

Of je verwacht teveel van een vespa, het is geen scooter, megahard optrekken zullen ze nooit.

(behalve met vario, en dan nog trek je maar zohard op als je je voorwiel op de grond kan houden)

Atheos
                        Topic starter

Nee, ik weet zeker dat het optrekken zoals het nu gaat niet zo hoort, dit is echt traaaaag. Laat ik het zo zeggen, een oude dame met rollator is bij wijze van spreken eerder aan de overkant van de weg dan ik uit stilstand.

Ik wil van de week sowieso een nieuwe zuiger ophalen, dus kijken of dat helpt.

Verder iemand een idee welke uitlaat ik het beste kan pakken voor mijn SI? En eventueel tips over wat ik het beste kan aanpassen om 45/50 te rijden (en normaal op te trekken ;))?

ERIKJAN1984
                          Donateur

om 45/50 te rijden, heb je een andere uitlaat nodig, kijk eens op deze site naar de tuningsectie, en zoek een uitlaat die je aanspreekt.

tevens is een zwaardere overbrenging nodig, en je moet je luchtfilter/sproeier afstellen hierop.

Tevens zou ik een nieuwe zuiger MET nieuwe zuigerveren plaatsen, zodat je zeker weet dat je genoeg compressie hebt. Ik had in jouw geval als ik dit allemaal lees, ook alle pakkingen gecontroleerd op lekkage sporen, en eventueel vervangen.

En om iets sneller op te trekken kan je altijd andere trekveertjes in je koppeling monteren. Hoe dat precies moet, kan je vinden in de HOW-TO gedeelte van deze site.

mvg erikjan

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.