- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 5 maanden geleden door adff.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 oktober 2008 om 18:36 #183801
Goedendag,
Ik ben Mike de Geus, en ben sinds vorige week in bezit van een vespa si. Helaas rijdt deze echt geen KM harder als 45 met poelie 70… Met de standaard poelie (95) reed hij zelfs maar 40… Dus ik heb er gelijk een andere poelie onder gegooid, Maatje 70.
Nu rijdt de brommer wel fijn als je er alleen opzit (nog steeds trekt ie totaal niet snel, maargoed). Maar 9 van de 10 x zit mijn vriendin achterrop, en dat bevoorderd de snelheid niet echt. 😉 Nu heb ik op dit forum een zooitje topics gelezen, en heb besloten dat ik dan toch maar een uitlaatje, cabrateur, en cilinder moet aanschaffen.
LET OP : De rest is totaal standaard. Op de poelie na.
Uitlaatje >> Ik vind zelf de uitlaatjes van Leo Vince wel mooi, aangezien ik toch op 50 cc wil blijven toeren…
Ik heb het volgende uitlaatje gevonden, De vraag is dit een lekker uitlaatje, en wat vinden
jullieb van de prijs, en kwaliteit van dit uitlaatje ?http://brommeronderdelenshop.nl/?page=catalog&view=product&product_id=164
Cabrateur >> Ik heb een 13/13 besteld bij mijn plaatselijke brommershop, Het merk is van Dellorto.
Cilinder >> Ik wil geen 70 cc, dit omdat ik vaak in Den haag / Zoetermeer ben, en de politie hier gek is op
brommers :D, Dus ik wil eigenlijk een 50 cc snel gaan kopen, Maar mijn vraag is, is dit merkbaar?http://brommeronderdelenshop.nl/?page=catalog&view=product&product_id=269
Ik heb ook nog een luchtfilter liggen van malossi, RED. Maar die werkt niet op mijn stnrd Setup, omdat ie dan geen kracht meer heeft met wegtrekken en valt uit…. Miss kunnen julli mij vertellen hoe dit komt…
De vraag is nu of ik deze onderdelen, (als ze volgens jullie lekker lopen) zonder problemen op mijn blok kunnen gemonteerd worden. Ik wil uiteindelijk rond de 55 a 60 gaan rijden, en lekker wegtrekken, Thoeft geen space shuttle te worden 😉
Mochten jullie sommige onderdelen niet aanraden zou je dan ook een voorbeeld kunnen geven van wat ik wel moet nemen. Of miss een websiote waar sommige dingen goedkoper zijn.
M.v.g. Mike de Geus
5 oktober 2008 om 19:26 #186989Met deze dingen zit je wel goed hoor, je gaat een leuk brommertje krijgen als je alle onderdelen erop hebt. Alleen heeft die 13/13 mm carb niet egt veel nut, aangezien je je carters toch ook niet gaat uitboren. dus dat mag je achterwegen laten;)
en die 50cc is echt wel merkbaar ten opzichte van een standaard ding;)
succes en veel plezier!
5 oktober 2008 om 19:33 #186990Heb je een snornaaf of een bromnaaf. Die laatste gaat je blij maken met de topsnelheid.
Je kan het controleren door je achterwiel één volle ronde te draaien.
Als je dat doet moet je omwentelingen van je poulie tellen.
Als hij 7.5 keer rond gaat heb je een bromklok.
Gaat hij 12 keer rond heb je een snorklok.Als je een hoge top wil en een sneller cilindertje monteert is het best leuk als je een bromklok weet te bemachtigen, mocht je die nog niet hebben.
Koop niet de 50cc Athena. Pas is er weer één verrot gegaan na 2000km.
Pak de DR of Malossi of een Polini 41mm 😉5 oktober 2008 om 20:04 #186991To DRIES >> Helaas heb ik die 13 mm cabrateur al besteld… Bij de lokale brommershop.
To MICHEL >> Waar kan ik die Blokjes vinden ?, En ik heb volgens mij een bromnaaf, zal dat morgen ens controler.. 😉
5 oktober 2008 om 20:10 #186992Ik zou juist de 50cc malossi niet pakken, omdat je een 28mm uitlaat erbij moet bestellen 😉
5 oktober 2008 om 20:21 #186993Hebben jullie misschien links naar welke ik wel kan bestellen van bijv. webshops of dergelijk…
5 oktober 2008 om 21:24 #186994Donnom :
Hebben jullie misschien links naar welke ik wel kan bestellen van bijv. webshops of dergelijk…Daar kunnen we vrij makkelijk in zijn. http://www.jmpb.nl/shop 😀 / http://www.q-parts.nl
Overigens is het erg belangrijk voor het optrekken dat je brommer goed is afgesteld, denk aan contactpunten, sproeiermaat en valse lucht. Je kunt nog zo snelle onderdelen kopen, zonder juiste afstelling heb je er niks aan, hierover valt genoeg te vinden op dit forum.
Succes
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.