Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Si niet aan de praat te krijgen.
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 3 maanden geleden door Guppie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 december 2006 om 16:25 #223859
Ok, nieuwe veren gemonteerd en nieuwe voetpakking. Koppakking zit er niet op.
Afgesteld zoals in how to, en alleen met volgas loopt hij een beetje.
Weer gekeken naar afstelling en kan niks vinden wat verkeerd staat.
Volgens de brommerboer was de zuiger nog goed, maar de veren goed versleten.
Het lijkt wel of hij verzuipt.
Wie weet meer raad, want ik zie het echt niet meer.
Heel mischien zal ik wel een verkeerde afstelling doen, dus zal de how to nog eens door lezen.Raymond.
9 december 2006 om 16:34 #223860Ik zit net te lezen of de punten af te stellen. BDP opzoeken en dan het vliegwiel 29mm naar recht verplaatsen, met de draairicht mee. Hier moeten de punten open gaan. En dan staat er dat je dan voorontsteking hebt. Maar dan heb je toch na ontsteking, of zit ik verkeerd te denken.
Voorontsteking krijg je als de zuiger net voor het bdp staat.
Bij mij draait de krukas rechtsom, dus krijg je een na-onsteking.
Wie helpt me uit de droom?Raymond.
16 december 2006 om 22:56 #223927Guppie :
Ik zit net te lezen of de punten af te stellen. BDP opzoeken en dan het vliegwiel 29mm naar recht verplaatsen, met de draairicht mee. Hier moeten de punten open gaan. En dan staat er dat je dan voorontsteking hebt. Maar dan heb je toch na ontsteking, of zit ik verkeerd te denken.
Voorontsteking krijg je als de zuiger net voor het bdp staat.
Bij mij draait de krukas rechtsom, dus krijg je een na-onsteking.
Wie helpt me uit de droom?Raymond.
Ik wil ook wel weten wat guppie zegt, niemand die weet hoe dit zit?
16 december 2006 om 23:55 #223928ontsteken altijd! voor bdp (lijkt me sterk dat alle technische boeken daarover liegen, dan heb ik ook voor niks op school gezeten) download maar s dat voorbeeldje van 50cc-racing.nl, een kwartiertje bekijken, dan zie je t vanzelf… grt eddi.
16 december 2006 om 23:57 #223929Staat gek genoeg wel zo(schijnbaar fout) in de how-to van tonni inderdaad, of ik begrijp het verkeerd.
17 december 2006 om 00:01 #223930officieel is t 19 graden voorontsteking, staat bij mij in t boek, ben ook op zoek naar een origineel werkplaatshandboek, daar kun je ontzettend veel uit halen..
17 december 2006 om 13:04 #223931Wat heb je nu allemaal nieuw er op gezet? Ik zou altijd nieuw zuigertje drop doen als je em toch uit mekaar hebt, kost hier 8 euro compleet. Draait je kruk soepel rond (denk aan lagers) en even naar je keerring kijken. Vaak zijn het van die dingen die je nooit verwacht!
17 december 2006 om 21:21 #223938Hoi iedereen.
Ok dus moet het voorontsteking zijn. Grote kans dat ik dat altijd verkeerd heb gedaan.
Het blok ligt bij een monteur om hem door te meten. Dit is ondertussen gedaan en alles was goed.
Morgen weer ophalen, en dan goed kijken naar de onsteking.Wat ik tot nu toe vervangen heb?
Bougie, bougiekabel en dop, puntjes, condensator, bobine en zuigerveren.
Geen zuiger. Was als eerste niet nodig volgens de monteur en hij had alleen maar orgineel en ik geloof dat dat 55 euro koste.
Dus morgen kijken en dan hopen dat ik de voorontsteking goed krijg.Raymond.
22 december 2006 om 15:55 #223959Hoi iedereen.
Even een update:
Hij doet het weer!! Met de schuifmaat, de voorontsteking op 0,8 mm gezet. En dan gaan de puntjes open. Daardoor doet hij het weer. Ook de aansluiting van de spoel op de puntjes was niet echt denderd, dus die ook aangepast door een nieuw oogje erop te zetten.
Ook al een rondje gereden en dat is helemaal gelukt.Waarschijnlijke probleem was de bobine met de condensator.
Als ik de oude bobine erop zet dan doet hij helemaal niks, met de nieuwe start hij weer in 1 keer.
Had van de week (per ongeluk) de oude condensator erop gezet, en hij deed het weer niet. Toen zag ik opeens de nieuwe liggen, en deze erop gezet. Meteen in 1 keer starten.Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken.
Raymond.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.