Vespa-Ciao.NL
:: Vespa si mix snor gaat te hard

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Vespa si mix snor gaat te hard

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tim
    Topic starter

Beste mensen. Ik heb een Vespa si mix snor die 38 gaat op gps telefoon. Hij is helemaal origineel behalve de lucht filter van polini en inplaats van een 37 een 38 sproeier. En toch gaat die te hard. De uitlaat is nieuw een 25km model. Ik heb de sproeier een maar groter anders start die niet ook niet op choke. Waardoor gaat die te hard? Groetjes Tim

Wim
      Bijdrager

Zit er misschien een bromoverbrenging in
        je achternaaf, dus een bromnaaf?
        Brom naaf overbrenging doet 1:6,5 – 1:7,5
        Snor naaf doet rond de 1:11

Dus even omwentelingen tellen.
        Je kan een iets grotere poelie monteren.

Of er is toch ergens een opvoer deel gemonteerd.
        Te grote carburateur.
        Luchtfilter.
        Cilinder.
        Kleinere poelie.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Dieseltje03
        Bijdrager

He Tim
          Ik denk dat je achter een kleinere poulie hebt. Deze is ipv 80mm dan 70 of 65 waarschijnlijk.
          Groeten Dielis

Tim
          Topic starter

Er zit een 90mm poelie op en heb de carburateur enzo allemaal uit elkaar gehad niks geks. Heb een een polini luchtfilter erop dus misschien krijg die teveel lucht. Volgensmij zit er een snorklok op maar ga ik nog even controleren. Maar kan je dat controleren zonder je wiel eraf te moeten halen?

Tim
            Topic starter

En ik heb de zuiger toen ook vernieuwt inclusief de zuigerveren en alle pakkingen.

Tim
              Topic starter

Ik heb er alleen een nieuwe koppeling op gezet deze https://www.jmpbonderdelen.nl/koppeling-a-kwaliteit-compleet-citta-ciao.html omdat de vorige vast zat.

Raoul96
                Bijdrager

klinkt inderdaad als een bromklok ipv snorklok

Tim
                  Topic starter

Allemaal heel erg bedankt wat dom van mij ik dacht dat er een snor op zat heb hem helemaal uit elkaar gehad dus daarom. Er zit inderdaad een brom klok op

Tim
                    Topic starter

IMG_2304Dit is hem nu

Tim
                      Topic starter

Ik heb er nu een snor klok op en ik snap er helemaal niks van hij gaat nu 36 inplaats van 38. Poelie 90

Wim
                        Bijdrager

Dan had je overcapaciteit maar je kwam niet op toeren. Nu dus wel. 😉

Gr. Wim.

Joor
                          Donateur

een originele 25km/h uitlaat is bijna niet nieuw te koop, dus ik vermoed dat je een snelle uitlaat hebt die er op lijkt.
                            de buis tussen cilinder en demper is bij een 25km/h uitlaat 15mm doorsnee, bij een snelle uitlaat is dat meer richting 25mm.
                            dat zou je nog na kunnen meten om er zeker van te zijn.
                            en een snorluchtfilter zal ook veel helpen.
                            mijn ervaring is dat het moeilijker is om hem 25/28 te laten rijden dan 35.

Tim
                            Topic starter

De advertentie van de uitlaat is nu inderdaad aangepast naar onbegrensd. Waar kan je een snor luchtfilter kopen? Groetjes Tim

Wim
                              Bijdrager

Nergens nieuw in NL waarschijnlijk.
                                Ciao e.d. wordt al sinds 2006 niet meer nieuw gemaakt en verkocht.
                                De officiële Piaggio onderdelen verkoop voor al deze types stopte ook in 2015.
                                Er zal best nog wel wat nieuw op de plank liggen bij een fietsenmaker maar of je dat dan online gaat vinden. Je zou hier op het forum bij gezocht een 2eh kunnen vragen.
                                Misschien in Duitsland, daar reden de door piaggio officieel geleverde snoruitvoeringen, Mofa heette die(Motor Fahrrad).

Gr. Wim.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.