Vespa-Ciao.NL
:: Vespa si mix brommer flink opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa si mix brommer flink opvoeren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bramskiebiet
    Topic starter

heey, ik heb hier thuis nog een leuk maar heel traag brommertje staan een vespa si mix tis geen snorbrommer maar een brommer dus ik wil hem flink opvoeren tot zo ongeveer 75-80 kilometer per uur en niet al te slechte trekkracht.
      kan iemand hier een lijstje maken met onderdelen die ik daar voor nodig heb mijn budget is zo ongeveer 250 euro mag iets meer zijn!

alvast bedankt en groetjes,
      Bram

Daan777
      Moderator

1. 43MM DR cilinder
        2. Technigas Circuit
        3. Malossi Vario met 100mm schijven en 10,5 vertanding.

Dan moet het lukken!

Edjuh
        Bijdrager

-Dr evo cilinder
          -Proma uitlaat
          -13-13
          -poelie 80 en bromnaaf
          -revisiesetje
          -strakkere trekveren

Hiermee kan je je blokje aanpassen op de cilinder(zie how-to’s) en een leuke snelheid halen, voor een euro of 150.

Je kan ook een vario&#39

Bramskiebiet
          Topic starter

hmm ik zit een beetje te kijken op die Jmpb site maar ik ben niet wegwijs genoeg om al die onderdele te vinde en wil niet de verkeerde bestellen, zou je de onderdelen die je me had aangeraden kunne uitzoeke op jmpb site en dan je winkelmandje kopieren ofzoiets? kben niet lui maar ik snap er gewoon geen reet van me pa ken me helpe met sleutellen dus dat zit wel goed 🙂 maar als je zo vriendelijk zou willen zijn =)

500
            Donateur

dan kan die de 80 halen als je flink er mee bezig gaat. en de trekkracht zit wel goed. met vario al helemaal

Daan777
              Moderator

@edo:
                Ik denk dat je overbrengingsverhouding met vario op het eind wel wat zwaarder is dan met poeli 80.

TimoO_
                Donateur

Ik heb zo m’n twijfels Daan… Als de vario van een vespa nou helemaal kon uit varieren wel ja, maar veel varieren die dingen ook weer niet 🙁

Bramskiebiet
                  Topic starter

Edjuh zou jij alle onderdelen die ik nodig heb op jmpb in je winkelmandje zette en dan de hele boel kopieren zodat ik niet de verkeerde dinge koop

Edjuh
                    Bijdrager

Daan777 :
                      @edo:
                      Ik denk dat je overbrengingsverhouding met vario op het eind wel wat zwaarder is dan met poeli 80.

Was het maar waar.

@Bram, doe het zelf, dan kunnen wij het goedkeuren, en je kan bij jmpb niet echt de mist in gaan als je tenminste bij citta/ciao kijkt:D

Dylan
                      Donateur

een toekomstige snelheidsduivel erbij :duivel

Bramskiebiet
                        Topic starter

als ik dit er allemaal onder zet hoe hard gaa ik dan en hoe hard trek ik op(ken eventueel nog een andere trekveertje erbij doen)

en dat reviseren edjuh is dat niet veelste moeilijk voor een begginner zoals mij ( en is het eigenlijk nodig als ik een cilinderkit koop)

Edjuh
                          Bijdrager

Als je je carter niet uitvijlt haal je lang niet alles uit je cilinder. Je kan het ook laten doen(zie verkoopfora).

Ik vind de huidige prijs van de 43mm polini te duur, neem liever de DR. De standaard cilinderkop kan je gewoon gebruiken. Kan eventueel gevlakt worden(zie how-to complete motor tunen, en lees opvoeren voor beginners en de uitvijl/revisie how-to ook even door).

De brug van een SI is langer dan die van een citta dus je hebt een langere snaar nodig voor dezelfde poelie, welke precies weet ik niet.

Bramskiebiet
                            Topic starter

oke wat ik wel vreemd vind is dat ik heel veeel andere forum gebruikers met de onderdele die ik aangerade krijg veel langzamer rijde
                              knal ik wel hard genoeg met deze setup en een gereviseerd blok?

en heb ik de juiste spulle nu geselecteerd

en wat betreft die v snaar en poeli, weet iemand welke maat snaar er op een 80 poeli van een vespa si moet ?

Edjuh
                              Bijdrager

De drukveer is voor een variokoppeling, jij hebt de polini trekveertjes nodig.

Als je je blok goed bewerkt gaat het hard zat, en met 80 poelie zal het ook nog wel redelijk optrekken.

hansieb
                                Moderator

@bramskiebiet.

Lees deze howto even door: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=13206

Wil je gewoon dat je engine presteert, dan zul je de poorten moeten matchen en de inlaat moeten vijlen.

Ik zou dit bestellen, wil je meer geld uitgeven dan haal je vario erbij. Persoonlijk zou ik gewoon pully 80 eronder gooien dan trek je gewoon erg lekker en ga je zo rond de 75-80.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.