Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si met gat in het frame.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Si met gat in het frame.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

weg-gevaar
    Topic starter

ik heb een vespa si met een gat in het frame

nou kreeg ik het idee om de hele brommer als nieuw te maken.
      ik woon in omgeving heerlen en wil me brommer (liefst hier in de buurt) laten zandstralen en spuiten en het gat laten dicht lassen (nieuw stuk metaal?)
      verder zou ik dan ook graag een splinter nieuwe spatborden willen kopen maar geen idee of die nog te krijgen zijn.

misschien hebben jullie wel wat tips.

nieuwe vraag: weet er ook iemand of er nog vario revisie setjes te krijgen zijn?

Guido
      Donateur

Lenneart heeft misschien wel nieuwe spatborden. Dat gat is wel weer netjes te maken denk ik zo.

Wilk1985
        Moderator

Je bent niet de eerste die dit heeft, en als het gat aan de zijkant al zo groot is controleer dan ook de rest van het frame eerst voordat je er veel geld aan uit gaat geven! Grote kans dat hij ook flink aan het rotten is aan de binnenkant van de “wielkast”. Dit zie je misschien niet gelijk.

Q-Parts in landgraaf heeft nog een achterspatbord zie ik, het achterspatbord vind je hier: http://www.brommeronderdelenshop.nl/nl/product/voorspatbord-vespa-si-grondlak/

weg-gevaar
          Topic starter

daarom was me plan ook helemaal uit elkaar halen goed na kijken of dat gat enige en anders laten zandstralen en lassen,
            wil ook complete nieuwe lak (spuiten of poedercoaten), maar geen idee waar het hier in de buurt betaalbaar is

beunhaaz
            Bijdrager

Kan je bij Giessen doen. Dit is erg prijzig hier in het zuiden 🙂

freak
              Bijdrager

dit gat zit op een niet dragend deel van je bromfiets.
                als je met een flex het metaal rond het gat blank maakt, kun je er ook een polyester matje in leggen.
                dit met de nodige verharder word bikkel hard, en dan kun je met staal plamuur zelf de plek weer glad maken met het frame.
                dan hoeft er niet gelast worden, en kun je het zelf doen, dat scheelt je een hoop geld.

weg-gevaar
                Topic starter

beunhaaz :
                  Kan je bij Giessen doen. Dit is erg prijzig hier in het zuiden 🙂

ik heb hun gebeld frame en achterbrug en voorvork laten zandstralen kost 125 euro, valt opzicht mee, maar ze vragen 100 euro per velg en beweren een si velg evenveel werk is als een autovelg.

Ruud-je
                  Bijdrager

Je kan het helemaal uitslijpen en opnieuw lassen, dan is het nog te coaten. Polyester zou ik zelf niet doen en dan is het ook niet meer te coaten.

Qua prijzen die je hier noemt vind ik het nogal absurd, ik heb net mijn achterbrug, standaard en nog wat kleine plaatjes (SI) weg gebracht en dit kost 50-60 euro ex btw.
                    Compleet frame incl spatborden en voorvork busjes (waar de koplamp in komt) kost me +/- 100ex btw.
                    Dit betreft stralen en coaten in ral kleur
                    Bedrijf zit in de buurt van Eindhoven.

Guido
                    Donateur

Je kan ook een donorframe zoeken dat puntgaaf is. Je last dan alleen het framenummer over en je bent klaar.

Flippo
                      Donateur

Dat is omkatten Guido, zoiets mogen we niet via het forum aanraden!:P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.