:: Vespa Si met electronische ontsteking
-
Beste forum leden,
Ik had de hoop van mijn Vespa SI opgegeven en ik had de brommer aan de kant gezet.. Tot dat er op Marktplaats vorige week een electronische ontsteking blok voor 130 euro aangeboden stond inclusief cilinder en een kleine revisie(pakkingen, lagertjes etc etc). Deze heb ik gelijk gekocht en heb een nieuwe CIF koppeling gekocht met nieuwe v-snaar en poelie(de vespa verslaving kwam weer naar boven 🙂 ). Ik heb het blok onder de Vespa geschoven, de nieuwe koppeling gemonteerd met nieuwe v-snaar en poelie en hij reed, maar niet goed.. De Vespa lijkt heel veel overtouren te maken en de gemiddelde snelheid was 35kmph! De Vespa haperde ook af en toe en als ik met de choke hendel speel leek die soms harder te gaan, maar soms ook zachter.. De setup is:
Onbewerkt Electronische ontsteking Ciao blok
60CC
Malossi HD kop
13mm carburateur Dellorto (sproeiermaat ben ik vergeten maar ik dacht 58 of begin 60)
Nieuwe CIF koppeling
Nieuwe v-snaar + poelie
Polini luchtfilter
B7HS bougie
Ik las dat de carters begrensd zijn dus dat er maximaal 60cc op dit blokje kon en dat de inlaat poorten uitgevijld moesten worden. Ik vroeg mij ook af wat de elektrode afstand van de B7HS bougie moet zijn. Ik lees veel verschillende verhalen over de afstand en ik weet niet of de afstand anders moet zijn met een electronische ontsteking blok. En wat voor sproeier raden jullie mij aan met deze setup? Er is geen valse lucht.
Met vriendelijke groet,
Frank
Sproeier 54 en afstant van de bougie even je vinger nagel er tussen doen gaat die er beetje straks tussen maar ook niet strak is het goed. En carters zijn idd begrenst je kan dat ontgrenzen. En welke poelie heb je er op gedaan dan?. En frank voor dit kan je mij ook appen he als je informatie nodig hebt je hebt me nummer al.
Mvg Peugeotboer😉
Ik zou even de sproeier database erbij pakken want je geeft niet op welke uitlaat je hebt.
Welke sproeier heb ik nodig?
Je elektrode afstand moet tussen de 0,7 en 0,9 liggen.
Vage klachten bij elektronische blokjes kunnen veroorzaakt worden door een losse keerring, maar ook wil de bedrading van de ontsteking nog wel eens verteert zijn.
Niet alle elektronische blokjes zijn begrenst.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.