Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si loopt niet lekker

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Si loopt niet lekker

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

elloco
    Topic starter

Hoi daar ben ik opnieuw.

Om te beginnen doe ik hierbij een oproep aan de webmaster om de anti-bump systeem uit te zetten.

Het is zeer hinderlijk als je een hulpvraag hebt en je bent daarmee bezig om een probleem op te lossen.

De situatie doet zich voor dat je reageert op iets en dat daarna niemand er antwoord, het wordt windstil.

Probleemoplossing is dan gedoemd tot afsterven, immers de hulpvrager kan geen tweede vraag er achteraan plaatsen.

Oké terug naar mijn probleem.

Ik heb geen enkel idee welke sproeier er op zit op de carburateur van de 12/12.

Carburateur open gemaakt en de sproeier is ook namaak dus er staat geen enkele beschrijving hoe groot de sproeier is.

JMPB geraadpleegd met de vraag of ze weten welke sproeier in dat bewuste carburateur in zit, immers op de sproeier staat er niets op vermeld.

JMPB weet het ook niet en verwijs me door naar deze site.

Dus ik ga nu dat setje sproeier welke Wik1985 adviseert te kopen en ga daarna uitproberen welke sproeier ik nodig heb.

Ik laat het hier aan jullie weten hoe dit afloopt, tenminste als iemand hierop reageert, anders is de antie-bump verhaal welke ik hierboven beschreven hebt weer van toepassing en zal ik dus genoodzaakt worden om een nieuwe vervolg topic te starten onder de naam:
      Vespa Si loopt niet lekker, deel 2

Dat is dus vervuiling van de site, jammer.

Misschien moeten we hierover een nieuwe topic starten met de vraag aan de forum bezoekers:
      Wat vinden jullie van de anti-bump toepassing? :'(

Wilk1985
      Moderator

elloco :
        Hoi daar ben ik opnieuw.

Om te beginnen doe ik hierbij een oproep aan de webmaster om de anti-bump systeem uit te zetten.

Het is zeer hinderlijk als je een hulpvraag hebt en je bent daarmee bezig om een probleem op te lossen.

De situatie doet zich voor dat je reageert op iets en dat daarna niemand er antwoord, het wordt windstil.

Probleemoplossing is dan gedoemd tot afsterven, immers de hulpvrager kan geen tweede vraag er achteraan plaatsen.

Oké terug naar mijn probleem.

Ik heb geen enkel idee welke sproeier er op zit op de carburateur van de 12/12.

Carburateur open gemaakt en de sproeier is ook namaak dus er staat geen enkele beschrijving hoe groot de sproeier is.

JMPB geraadpleegd met de vraag of ze weten welke sproeier in dat bewuste carburateur in zit, immers op de sproeier staat er niets op vermeld.

JMPB weet het ook niet en verwijs me door naar deze site.

Dus ik ga nu dat setje sproeier welke Wik1985 adviseert te kopen en ga daarna uitproberen welke sproeier ik nodig heb.

Ik laat het hier aan jullie weten hoe dit afloopt, tenminste als iemand hierop reageert, anders is de antie-bump verhaal welke ik hierboven beschreven hebt weer van toepassing en zal ik dus genoodzaakt worden om een nieuwe vervolg topic te starten onder de naam:
        Vespa Si loopt niet lekker, deel 2

Dat is dus vervuiling van de site, jammer.

Misschien moeten we hierover een nieuwe topic starten met de vraag aan de forum bezoekers:
        Wat vinden jullie van de anti-bump toepassing? :'(

Ik wil je niet afkatten hoor, maar dit is nou precies waar de anti-bump voor bedoeld is. Je schrijft nu een heel verhaal waar eigenlijk niet eens een vraag in staat.

Het enige nuttige wat je in de hele post meld is dat je de sproeiers gaat kopen die ik je aan heb geraden. In plaats van deze hele post, die inderdaad vervuiling van de site is, had je net zo goed over een paar dagen een eventuele nieuwe vraag kunnen stellen die wel gerelateerd was aan de oplossing van je probleem.

Met alle respect.

elloco
        Topic starter

Wilk1985 je kat me helemaal niet af hoor ;), we begrijpen elkaar heel goed, je hebt gelijk deze vervuiling van de site zou niet nodig zijn.

Update vervolg probleem:
          1 Sproeiers set gekocht
          2 Voor de zekerheid een luchtfilter Malossi gekocht

Over de lucht filter van Malossie lees ik hier op de site dat de gebruikerstevredenheid verschillend is.

Mijn originele luchtfilter heb ik aangepast door 3 extra gaten te boren en wel net zo groot als de originele gaten welke standaard zit op de luchtfilter.

Dus nu zit op mijn originele luchtfilter 6 gaten.

Sproeier van 48 ingedraaid, en hij loopt als een tierelier. Heb een kleine 8 minuten mee gereden en de bougie is een beetje koffiekleurig, ik denk dat dat goed is.

Conclussie:
          1 Brommer trekt nu heel goed.
          2 Stationair heeft hij nog nooit zo goed gedraaid.
          3 Snelheid is ook goed, moet nu checken hoe hard de brommertje rijd, wil geen problemen krijgen met onze dienders.

Heb nu een luchtfilter over, gaat in reserve je weet nooit.

Ben al 3 zomers aan het vechten geweest met dat ding, uiteindelijk de doorzetter wint.

Wilk1985 en de rest van de forumleden die mij geholpen hebben de afgelopen tijd, heel erg BEDANKT met jullie ondersteuning.

Wilk1985
          Moderator

Mooi zo!

Ik moet zeggen dat een sproeier 48 mij wel klein in de oren klinkt voor een setup met Malossi filter. Zeker nu het weer wat kouder wordt buiten (koudere lucht = meer zuurstof = meer lucht per cm2)

Als het goed loopt zou je er in principe vanaf moeten blijven zeggen ze altijd, maar mijn ervaring is dat een blok gewoon goed kan lopen met een te kleine sproeier dus dat is wel gevaarlijk met het ook op eventuele warmlopers.

elloco
            Topic starter

Misschien ben ik niet duidelijk geweest.

Ik heb de Malossi filter gekocht, maar na het lezen van wat negatieve ervaringen en dat het Si meer geluid zou produceren plus dat het meer benzine zou gebruiken heb ik mijn oude originele luchtfilter aangepast met 3 extra luchtdoorvoer gaten en dat in combinatie met een 48 sproeier.

Ik denk dat dat goed is, maar denk je dat ik goed aan doe om de sproeier maat te verhogen?

Loop de brommer daardoor stiller en of rustiger, ivm warmlopers.

Zo ja wat zou ik kunnen proberen, maatje 52?

Wilk1985
              Moderator

Ah ok dan begrijp ik het ik dacht te lezen dat je nu met het Malossi filter reed. Als hij nu goed loopt met je standaard luchtfilter met gaten en je bougie blijft mooi bruin zou ik er niets aan veranderen.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.