Vespa-Ciao.NL
:: vespa si loopt niet harder dan 50km p/h

Home Forums Techniek Problemen oplossen vespa si loopt niet harder dan 50km p/h

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

heren,

Ik heb een vespa si met:

uitgeveilt carter
      gewone 50cc 38.4mm cilinder en zuiger
      13/13 carb sproeier 64
      vario 100mm met malossi voorvario
      op dit moment een snelle sito

Ik krijg dit ding niet over de 50 km/h, niet met een leo krul niet met een proma cc(tecnigas)

Ik heb er al veel tijd in gestoken en ik krijg em echt niet zover.
      graag jullie gedachten hierover.

gr stefanovitch

Leovince
      Bijdrager

Geen snorklok?

Anoniem

Nee toch echt niet is echt een bromklok zonder fietsstand 1:10,5

Leovince
          Bijdrager

Ohhww… Nu voel ik me echt stom. Want nu lees ik pas dat je vario hebt. Jongens, mij niet gezien hier 😉

Shaker
            Bijdrager

Kijk eens naar de afstelling qua sproeier. 64 lijkt me namelijk aan de grote kant.

sjbtje
              Bijdrager

ja kijk even naar de sproeier ik rijd met 70cc en speedengine met 64 probeer eens 60?

The Big Ben
                Bijdrager

@ sjbtje
                  is dat dan weer niet erg klein bij jou setup:P

Ben het wel eens dat je qua sproeier kleiner kan gaan zitten. & anders miss naar een grotere cilinder

Gr

AA-T
                  Sleutelbeheerder

Denk dat je ook naar je vario afstelling moet kijken.
                    50cc is een laagtoerige cilinder, dus zal zwaardere rollen nodig hebben.
                    Geloof dat je dit “schema” ongeveer kon aanhouden:
                    1 gram zwaarder = 10% minder toeren, 1 gram lichter = 10% meer toeren.
                    Je stelt het natuurlijk af op de toeren die de cilinder kan/mag maken. Niet op wat je zelf wilt.

Verwacht er voor de rest ook niet al te veel van, 50kmp/h is al best mooi.
                    Je rijdt nou niet bepaald met een snelle setup en verliest ook nog een klein beetje door de vario.
                    Ikzelf reed met vario 90mm, std 50cc, 12/10, malossi cc ook net in de 50kmp/h.
                    Hiervoor moest ik er ook eerst 13 grams rollen in pleuren, anders hield ie wel heel snel op.

Anoniem

ik heb er nu 9,4 gram in zitten en de vario komt toch echt helemaal naar buiten.

ik heb dan wel een gewone 50cc , is misschien een 50 dr een optie?

gr stefanovitch

tnerual
                      Bijdrager

even myn ervaring

ik heb 50DR met jamarcol uitlaat, geveilt en 15/13 carb..
                        heb ori voorvario 8rolls en 100mm schijven zoals jij met ori trek/drukveer..

en ik haal 55 ..

misschien haal jij dan wel een kleine 65 door je malossi vario..

dus ik raad je een DR65 aan, met proma cc uitlaat en een bijhorende 43mm kop

Anoniem

Hier mag een slotje op heren administrators

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.