Vespa-Ciao.NL
:: Vespa si loopt 20 seconden en slaat dan af?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa si loopt 20 seconden en slaat dan af?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

luukelbo
    Topic starter

sinds gister ochtend loopt mijn si niet meer goed, ik heb het blok 2 weken geleden gereviseerd en liep al minder goed voor de revisie 50 km/h en erna ongeveer 40 km/h

de brommer start meteen en loopt vervolgens zo’n 20 seconden en slaat dan af ik kan ook geen gas geven dan komt de brommer even hoger in toeren en slaat dan vervolgens ook af.
      alle basic stuf heb ik al gecheckt en is in prima werkende staat:'(

hier een fimpje voor meer duidelijkheid

Graag even hoofdletters en interpunctie toepassen!

beun_ciao
      Bijdrager

Loopt de benzinekraan goed door? Heb je al een andere bobine geprobeert?

luukelbo
        Topic starter

benzine loopt goed door ja, rij elektrisch cdi heb ik niet vervangen maar vonk heef die wel

Martino
          Moderator

Heb je een ander carburateurtje om te testen? Lijkt erop dat je vlotterbakje leeg kan, maar er vervolgens geen mengsel meer is. Ook het gas geven en uitvallen kan op te weinig druk hiervandaan betekenen.

luukelbo
            Topic starter

ik heb in totaal 3 carburateurs geprobeerd met hetzelfde resultaat….
              zojuist het blokje uit elkaar gehaald en helemaal niks geks kunnen vinden:?
              is er een manier om mijn cdi te testen?, het zwarte kabeltje met het kabelschoentje is toch massa?

edit: elektrische ontsteking werkt prima komt een mooie sterke vonk vanaf

Tommetje
              Bijdrager

Heb precies ’t zelfde probleem.
                Hoor ’t graag.

Crullie
                Donateur

Klink, lijkt op te weinig branstof. Filter benzienekraan licht verstopt, filter in de carb licht verstopt, vlotter/drijver lek of vlotternaald klemt.
                  Als het zich voor doet met meerdere carbs dan zit er waarschijnlijk roest of andere bagger in de benzine tank.

TICKLING BARN

Guido
                  Donateur

Als er echt troep in je tank zit, dan ben je twee weken zoet met het ontroesten, ontvetten en coaten van je tank. Laat je tank leeglopen, doe er een beetje van de benzine in terug, schudden. als de benzine een andere kleur heeft als deze erin is gegaan, heb je werk te doen.

Jonny10
                    Bijdrager

Ik had ook roest in me tank. Het leek tpen ook alsof mijn vlotterbak te snel leeg ging. Hier is mijn verhaaltje te vinden: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=437267#437267

Ik heb eigenlijk sinds dien nooit meer dat probleem gehad. Dus het is het even waard om te controleren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.