Vespa-Ciao.NL
:: Vespa si kickblok wilt niet goed lopen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa si kickblok wilt niet goed lopen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

k0enn
    Topic starter

Hallo beste forum leden.

Ik zit met een probleem wat ik niet opgelost krijg.
      Ik heb een kickblokje onder mijn si hangen, compleet standaard met 13-13 en orginele lucht filter, sproeier 54.
      het blokje wil moeilijk starten, en loopt haast niet stationair.
      als ik de stel schroef van de carb uitdraai zodat de gaskabel een beetje gas blijft geven loopt het wel gewoon.
      verder als ik gas geef loopt het prima en hoor ik geen rare geluiden ofzo

als het blokje start en ik een tijdje met het gas speel blijft het even lopen.
      Dit gaat prima met koppeling erop etc.

Maar zodra ik er een snaar op leg en er dus druk op de kickruk komt, wil het niet meer lopen en zakt het weg in toeren. ook is het blokje dan bijna niet aan te krijgen hoevaak ik ook kick.
      het is me een keer gelukt om even met het gas te spelen met de snaar erop, en toen heb ik een stukje gereden, ik moest flink mee stappen om vooruit te komen, en na 25km per uur trok het lekker door, maar in lage toeren doet het haast niks.

het blokje krijgt benzine, en ik heb alle punten na gekeken,
      Mike hier op het forum, heeft het blokje open gehaald en dit ziet er nog goed uit.
      kick kant kering is vervangen en het spietje is vervangen voor de rest was alles prima aan het blok.
      Maar na montage komt weer dit zelfde probleem terug, en ik weet me echt geen raad meer.

Het kan ook niet aan de achterklok liggen, want deze heb ik inmiddels 3x verwisseld vandaag.

Dus heeft iemand dit wel eens gehad? of wilt iemand me hiermee helpen?

gr koen.

citta1234
      Bijdrager

heeft t blokkie altijd goed gelopen of zit ie er net onder?

k0enn
        Topic starter

nee sinds ik dit blokje gekocht heb, heb ik gelijk dit probleem.
          en ik weet me weinig raad meer met het blok, na een paar keer kicken start hij met moeite en spelend met het gas.
          maar zodra er een snaartje op komt is het blokje niet aan te krijgen

Lennaert
          Sleutelbeheerder

je krukas is ook echt goed RECHT?
            heb je er poullie of vario onderzitten koen?

k0enn
            Topic starter

Ik heb er poulie op zitten, het is een std blokje voor me vriendin.
              Ik neem aan dat de kruk recht is, mike heeft alles na gekeken en zij dat alles in top staat was.

paulhermens

zat ook aan een kromme kruk te denken,
                maar als je de bougie eruit draaid en dan aan je kruk draaid loopt het dan allemaal mooi soepel ?

k0enn
                Topic starter

ja dit draait soepel en netjes, ik zat zelf te denken aan de lagertjes, maar volgens mike hadden deze totaal geen speling !
                  kering aan de slakkehuis kant is vervangen evenals de spie. en toch wil het niet lopen zodra er dus druk op de kruk komt van de v-snaar,

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

slakkenhuis e.d zit ook allemaal recht? en hoe staat de ketting t.o.v tandwiel – slakkenhuis?
                    deze ook recht?

k0enn
                    Topic starter

ja ook dit zit prima.

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

andere koppeling al geprobeerd toevallig?
                        misschien is het lager dermate slecht en stroef erin dat het teveel wrijving krijgt?

hoe zijn je koppeling schoentjes en is je schaal goed droog van binnen?

hoe doet hij het trouwens als je hem probeerd aan te LOPEN?
                        gaat hij dan wel snel aan e.d?

k0enn
                        Topic starter

ja ik heb meerder koppelingen geprobeerd, en het lager in de koppeling ook na gekeken, deze is ook in goede staatm
                          ik heb hem nog niet geprobeerd aan te lopen, van de week nog even proberen, en dan ook zondeer slakkenhuis en kick ketting erop proberen, verder als ik alleen de koppeling erop doe, en de brommer aan kick start het wel en loopt het goed, alleen niet helemaal lekker stationair, maar verder goed, het probleem begint pas als ik de v-snaar erop zet en hem dan wil starten dan gaat ie gewoon niet aan,, echt een raar probleem, maar ik ga nog wel even klote 😀 en anders komt er een ander kickblokje onder,

Lennaert
                          Sleutelbeheerder

ik zou eerst even testen of je hem aan kan lopen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.