:: Vespa SI houd in na tijdje volgas
-
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem: mijn Vespa si houd in nadat er een tijdje volgas mee gereden is, als dit eenmaal een keer gebeurd is blijft het ook constant gebeuren.
Ik heb het geprobeerd zo goed mogelijk te filmen: Filmpje
Zoals te zien is lijkt het alsof het gas wordt losgelaten maar dit doe ik niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Lijkt me geen warmloper…
Missschien valse lucht als het blok goed warm is of een probleem met de ontsteking.
Heb je een contactpunten of electronisch blok ?
Wat is de complete setup ?
Mvg
Jeroen
Dit is geen warmloper en lijkt idd alsof de benzine bijna op is.
Hoe zit het met je benzinetoevoer?
Heb je er ook last van wanneer je het benzinekraantje op de reservestand hebt staan of wanneer je zonder tankdop rijdt?
Waar kan ik ergens zien of ik een contactpunten of elektronisch blok heb? 😀 Verder is de Vespa Si snor naar mijn weten standaard.
Op het moment van het filmpje was de Vespa volledig vol getankt en de stand van de benzinekraan maakt geen verschil. Zonder tankdop zal ik vanavond even testen. Zijn er nog andere dingen die ik meteen even kan controleren?
Vieze carburateur of luchtfilter
Verkeerde sproeier
Dicht gekoolde uitlaat
Warschijnlijk het eerste;)
Gr Ciao S
Zeer waarschijnlijk een vieze carburateur, ik heb dit probleem in het verleden ook al eens gehad.
wat is de makkelijkste manier om de carburateur van een vespa si af te halen zodat ik deze kan schoonmaken?
edit: verder viel hij vandaag een aantal keer helemaal stil en gebeurde het ook bij lagere snelheden.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.