Vespa-Ciao.NL
:: Vespa SI groote wiel

Home Forums Techniek Mechanisch Vespa SI groote wiel

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michiel
    Topic starter

Jah ik heb 1650 gedaan maaaaaar als ik 30 rijd rijd ik vlgens de teller 100 :S

erwinko
      Bijdrager

dat kan wel kloppen. dat had ik ook met mn citta dan stond ik stil en dan reed ik 65 😀
        dat kwam omdat de bougie het signaal tussen de zender en ontvanger verstoorde.
        heb hem toen met die niet draadloze van mn vader geruild. hij blij ik blij 🙂
        het schijnt dat je een ongestoorde bougie kan kopen

Michiel
        Topic starter

Oke bedankt man!
          Dat word even 1tje met draad halen!

Mvg,
          Michiel

erwinko
          Bijdrager

heb je trouwens dat hij verspringt als je gas geeft als je stil staat?
            dus een beetje spelen met de gashendel, moet je en kijken wat je tellertje aangeeft 😀

November Rain
            Bijdrager

erwinko :
              dus een beetje spelen met de gashendel, moet je en kijken wat je tellertje aangeeft 😀

hoe kan dat nou..??? als je stil staat sta je toch stil/?? hij meet toch gewoon hoe vaak het wiel rond draait per tijds eenheid

kieteltuning
              Bijdrager

November Rain :

erwinko :

hoe kan dat nou..??? als je stil staat sta je toch stil/?? hij meet toch gewoon hoe vaak het wiel rond draait per tijds eenheid

ja maar hij wordt gestoord door het magnetischveld van de bougie. je kan een ontstoorde bougiedop kopen of een bougie met weerstand.

iaccaloco
                Bijdrager

erwinko :
                  “……..ongestoorde bougie kan kopen………”

Een ONTstoorde bougieDOP bedoel je denk ik…..

Meestal zijn die hardkunstoffen zwarte NGK doppen wel OK, èn ontstoord…….!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Michiel
                  Topic starter

Ja hij verspringt als ik stil sta!

Mvg,
                    Michiel

erwinko
                    Bijdrager

ja dan moet je of zon speciale bougie kopen of een tellertje aan een snoertje…

Thijs_DR_Evo
                      Bijdrager

Normaal stel je zo’n ding als volgt in:
                        pi * diameter van velg EN band. Meet je dus de totale diameter op.
                        (pi = 3,14)
                        Als ie leip springt als je stilstaat heb je idd best kans dat de ontsteking stoort op het “signaal”. Wat je dan kan proberen (wat bij mij hielp) is een ontstoorde bougie en een onstoorde bougiedop erop draaien.
                        Bv. de BR7HS, het gaat iig om de R, Radio ontstoord wil dat zeggen. NGK heeft ook ontstoorde doppen, dat zijn de modellen met 5 kilo ohm weerstand.

grz Thijs

Michiel
                        Topic starter

Ik zal eens kijken wat ze bij de bromboer hebben liggen 🙂

Mvg,
                          Michiel

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.