Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si geen Vonk

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Si geen Vonk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Smitthers
    Topic starter

Goedendag,

ik heb een tijdje geleden via de te koop of sloop pagina op FB een si op de kop kunnen tikken voor een kratje bier.
      nou heb ik na een hoop tijd, geld, en moeite bijna alles gefixt op 1 puntje na. de motor. heb ook daarvan bijna alles gefixt maar ik krijg maar geen vonk. ik heb de condensator en cp’s vervangen. toen deed hij het. maar toen ik de ontsteking er weer had uitgehaald om de keerring te vervangen. en alles weer had terug gezet had ik geen vonk meer(heel af en toe 1 of 2 vonkjes en daarna stopt hij weer.

ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet meer voor elkaar.
      weet iemand nog wat ik kan proberen?

Vincent
      Donateur

Zoiezo mist het viltje wat in het bekje van de condensator moet maar, dit is niet de oorzaak van het niet vonken. Als je de krukas met het spietje richting de contactpunten draait moeten de punten met ongeveer 0.45mm afstand van elkaar staan. Heb je dit gedaan?

Smitthers
        Topic starter

ja, contact punten heb ik goed afgesteld.
          wat is het nut van dat viltje?

zevenenergie
          Donateur

Dat viltje moet tegen de nok aan komen,
            en je moet er een paar druppeltjes olie in laten lopen.
            Dat smeert de nok en dan slijt het bakeliete nokje van je puntjes niet zo snel, zodat de ontsteking lang op tijd blijft staan.

Ik ben er geen fan van hoe jij je bedrading hebt lopen onder je vliegwiel.
            De rode raad aan je putjes loopt zo te zien gelijk met de binnen kant van je vliegwiel.
            de witte draad loopt over de puntjes heen, dat is ook niet geweldig.

Controleer alles even op door slijtigheid van de isolatie 😉

gileracitta
            Bijdrager

zevenenergie :
              Dat viltje moet tegen de nok aan komen,
              en je moet er een paar druppeltjes olie in laten lopen.
              Dat smeert de nok en dan slijt het bakeliete nokje van je puntjes niet zo snel, zodat de ontsteking lang op tijd blijft staan.

Ik ben er geen fan van hoe jij je bedrading hebt lopen onder je vliegwiel.
              De rode raad aan je putjes loopt zo te zien gelijk met de binnen kant van je vliegwiel.
              de witte draad loopt over de puntjes heen, dat is ook niet geweldig.

Controleer alles even op door slijtigheid van de isolatie

Persoonlijk zal ik gelijk alle :Dkabels vervangen enz….

Smitthers
              Topic starter

ik zal alle kabels is na lopen. die witte is al een vervanging van eentje met kabel breuk.

heb deze kabel setup van het complete blok revisie topic.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.