Vespa-Ciao.NL
:: Vespa SI geen vonk

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa SI geen vonk

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Atheos
    Topic starter

SuperSi :
      uhm, waar je de bobine vastmaakt op je brug, dat stukkie moet je ff opschuren zodat hij contact maakt

Geprobeerd, heeft ook niks geholpen.
      Ik moet eerst een vliegwiel trekker halen, en dan maar eens beter naar de spoel e.d. kijken.

Weet iemand ook of je de volledige grondplaat met ontstekingsspoel, condensator e.d. Ergens kan kopen?

Smitthers
      Bijdrager

Goedendag,

ik heb een tijdje geleden via de te koop of sloop pagina op FB een si op de kop kunnen tikken voor een kratje bier.
        nou heb ik na een hoop tijd, geld, en moeite bijna alles gefixt op 1 puntje na. de motor. heb ook daarvan bijna alles gefixt maar ik krijg maar geen vonk. ik heb de condensator en cp’s vervangen. toen deed hij het. maar toen ik de ontsteking er weer had uitgehaald om de keerring te vervangen. en alles weer had terug gezet had ik geen vonk meer(heel af en toe 1 of 2 vonkjes en daarna stopt hij weer.

ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet meer voor elkaar.
        weet iemand nog wat ik kan proberen?

Wilk1985
        Moderator

Hallo en welkom op dit forum!

Je kan hier een nieuw topic voor aanmaken in de troubleshooting sectie zodat we je vraag uitgebreid kunnen vervangen.

Kan dan ook gelijk een foto maken van hoe je je ontsteking gemonteerd hebt? Wellicht izen wij nog iets.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.