Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si Geen Vonk

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Si Geen Vonk

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

BennySi
    Topic starter

Hey ik heb het volgende probleem.
      ik heb mijn vespa si rijdend naar binnen gezet en alles gespoten en gedaan

70cc DR evo getuned erop gezet
      13/13 carb nieuw
      80mm poulie nieuw
      condensator nieuw
      bougie nieuw

en nu wou ik hem weer aan lopen en nu vonkt hij niet meer heel af en toe paar vonkjes soms.
      heb mijn bobine op andere brommer getest en die deed het en die van hem op die van mij en nog niks.
      nu dacht ik het is de condensator en die vervangen nog niks, bougie ook een nieuwe ingekomen.
      heb contact puntjes afgesteld, en draadjes gecontroleerd op eventuele breukjes en niks gevonden.
      ik weet niet wat ik nu nog meer kan vervangen of controleren.

hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groet benny

Jonny10
      Bijdrager

Als je hem hebt gespoten en verder niks veranderd, dan is het geheid je massa. Wellicht moet je wat kaal schuren achter je bobine. Je nieuwe laagje verf voorkomt dat hij massa maakt met het frame.

BennySi
        Topic starter

heb het blokje los gehaald en in de bankschroef staan nu, dus dat is het niet dacht daar zelf ook al aan en had dat al weer kaal geschuurd.

Rizla
          Donateur

Kabelbreuk of spoelen komen tegen vliegwiel aan. Eigenlijk zo ik het moeten zien

BennySi
            Topic starter

nee geen kabelbreuk gezien. rubbertjes ook weg geschoven ook niks te zien

Rizla
              Donateur

Had er nog wat heen gezet zie bovenstaande post

fransennies
                Bijdrager

Bougiekabel en bougiedop vervangen, dan weet je dat je alles gehad hebt.

Ik heb net zelf zo’n probleem gehad. paar plofjes in begin, na 100 meter duwen een keiharde knal in de uitlaat.
                  Bleek de CDI te zijn…. Jij hebt CP’s dus een bobine, maar die doet het op een andere brom, dus dat is het niet.

SuperSi
                  Bijdrager

Als je je blokje in de bankschroef heb staan.
                    zet even een boormachine op je kruk as hou je onstekings draad tegen je blokje.
                    Als deze geen vonken trekt zit het in je blok, anders zit het toch echt ergens in je bobine/kabel/dop

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.