- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door zwalu.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 september 2011 om 19:01 #184999
Goedendag,
ik ben sinds kort eigenaar van een brom vespa si.
Nou is deze vorige week vast gelopen. en aangezien hij maar 41 liep wou ik wel iest sneller.
Nu heb ik een dmp 60cc cilinder gekocht waar nu de 50 kop op zit en een gianelli citypower uitlaatje.
ik had gehoop dat dit me wat meer op zou leveren nu rij ik nog met de standaard caberatuer en sproeier ik geloof sproeier 47.
ik weet niet welke maat poelie er op zit aangezien ik nieuw ben in het hele poelie wereldje. wat ik er van kan op maken is dat er achter op de poelie staat “pcc 03” tevens zit er nog het standaard luchtfilter op. dit alles heeft dus gezorgt ik weet dat ik hem in moet rijden maar goed ik kon het niet laten om even te kijken wat hij er nu uihaald maar ik kwam op een top van 42 kilometer per uur. en dan heb ik dus maar 1 kilometer winst gehaald dat lijkt me niet juist tevens blijft hij niet staionar lopen tewijl de stationar schroef vol is ingedraait.
maar goed ik zou dus eigenlijk wel iest harder willen ik wil ongeveer 50-55 kunnen ik weet niet of dit haalbaar is. maar ik hoor het graagGroet Rob
13 september 2011 om 19:41 #200579hallo, welkom op het forum!
als je een grotere cilinder monteert moet je ook een iets grotere sproeier erin zetten.
als je poulie 95 hebt zitten er meestal 3 gaten in, hoort origineel op de vespa,
poelie 80 (ook vaak gebruikt) zitten meestal 4 gaten in, je kan je poelie ook opmeten dan kun je er ook achter komen welke je hebt.13 september 2011 om 19:43 #200597je poulie maat meet je door de buitendiameter op te meten, dit is je daadwerkelijke pouliemaar.
als hij neit goed stationair draait, heb je waarschijnlijk last van valse lucht. Bekijk al je pakkingen eens, en doe een pakking tussen je cylinder en cylinder kop.
mvg erikjan
edit @ luuk. ik heb een pulie 80 zonder gaten, dus dat is geen uitsluiting van de maat 😉
13 september 2011 om 19:53 #200598@ erikjan1984
nee inderdaad de nieuwe van jmpb niet maar de meeste wel, dus gewoon je poelie opmeten dat is de enigste manier om het 100% zeker te weten..14 september 2011 om 17:53 #200601okee,
nu ben ik dus vandaag eens even met de sproeiers gaan spelen.
ik had er niet zo veel meer dus van 47 meteen naar 64 dat was het kleinst wat ik had.
Maar hij trok weer niet op en kwam niet op toeren, hij begon ongelofelijk te stotteren.
toen heb ik het luchtfilter er af gehaald en toen liep hij ineens een stuk beter hij topte hem toen op de 44 en trok een stuk lekkerder op maar om nou zonder luchtfilter te rijden toen heb ik nog sproeier 68 geprobeert maar daar reed hij zonder luchtfileter weer slechter mee. nu heb ik geprobeert
mijn poelie maat op te meten en volgens mij is dit 85. wat is nu wijsheid een sproeier proberen tussen de 47 en 60 en/of een ander maat poelie?14 september 2011 om 17:57 #200602ik denk dat je sproeiermaat eerder rond de 54 moet liggen, en zonder luchtfilter dat hij dan beter rijd, wil meestal eerder zeggen dat je sproeier veel te groot is, en dat hij met 68 niet beter zal gaan rijden.
je poulie zou ik lekker zo laten
14 september 2011 om 17:59 #200603Ik zou eens rond de 54/56 gaan zitten, dat moet wel redelijk vooruit komen, en dan met malossi luchtfilter.
Met deze afstelling heb ik ook lang rondgereden met mn 60cc paiwai.
Liep ongeveer 58 GPS, dus is nog best wel netjes.@ Erik Jan, haha precies tegelijk!
14 september 2011 om 18:08 #2006042ciaohorst, volges de servertijd ben ik 2 min eerder:P
15 september 2011 om 11:36 #200606probeer is een sproeier 54 of 56 miss 58 dan zal hij het al een stuk beter doen denk,
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.