Vespa-Ciao.NL
:: Vespa SI/Citta/Ciao ?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Vespa SI/Citta/Ciao ?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Billydekid
    Topic starter

Hallo, ik had even een vraagje over het volgende:

Ik had van iemand gehoord dat het motorblok hetzelfd is van de citta si en ciao ?
      Dus past een uitlaat voor Citta of Ciao ook op een Si Mix ?
      Ik zelf heb namelijk een Si Mix, en ik wil graag een nieuwe uitlaat en een nieuwe V Snaar, alleen is het lastig om onderdelen voor de Si Mix te vinden. Deze staan vaak onder een andere naam. Kan iemand mij verder helpen ?

Bvd, Billy

Quest
      Bijdrager

het motorblok is inderdaad hetzelfde

alleen is de brug van een SI langer dan die van bijvoorbeeld een citta.. dus als je een citta uitlaat koopt zoals een citypower of leovincie krul oid.. dan zul je extra gaten in je brug moeten boren..

maar dat is allemaal erg eenvoudig te doen..

ow en voor je een uitlaat besteld moet je even de buiten diameter van je uitlaatpoort opmeten.. die kan 22 of 23.5mm zijn
        groeten

JayL
        Bijdrager

het motorblok is hetzelfde, maar de bruggen zijn verschillend. voor een ciao heb je bijv een kortere v-snaar dan een citta of een si.

de meeste uitlaten die onder ciao’s passen, passen ook onder een citta.
          voor een si moet je een gat in je achterbrug boren. andersom passen ze niet! correct me if i’m wrong

Billydekid
          Topic starter

Oke bedankt !
            Op sommige sites staat bijvoorbeeld wel bij een uitlaat : CITTA/SI/CIAO, moet ik dan ook gaan boren ?
            Dat de V snaar korter is wist ik al, had et ergens gelezen, maar alsnog bedankt 😉

Ik wil em graag eerst laten keuren, en daarna wat opvoeren.
            Maar nu heb ik een 2e klein probleempje, het is een snor, en hij rijd ongeveer 35 ? zo is ie afgesteld in de fabriek.. alles is origineel en ik heb er nog niks aan gedaan.
            Weet iemand hoe ik hem een beetje kan afvoeren ? (Ik weet dat dit hier niet echt thuis hoort, maar het leek me handiger om het hier neer te zetten ipv een nieuw topic ?)

Bedankt ! 🙂

Quest
            Bijdrager

je kan een poelie 90 nemen.. dan rijd hij wat zachter..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.