:: Vespa SI carburateur demonteren
-
Hallo,
Ik heb een Vespa SI. Ik zit met het volgende probleem. Ik heb al veel geprobeerd alleen ik zie niet hoe ik de carburateur
van de Vespa af kan halen. Aan de zijkanten en aan de onderkant zit een kap voor het blok. Aan de bovenkant zit de tank.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast bedankt
Groet Peter
Hallo Peter en welkom op dit forum!
Die kap aan de onderkant kan eraf. Even je uitlaat eraf halen en de schroef voor en achter losdraaien.
Dan haal je je luchtfilter eraf door de schroef los te draaien. De carburateur zit vast met een bout aan de bovenkant. Deze draai je los en dan trek je de carburateur zo van de inlaat af, daar zit hij zegmaar opgeschoven.
Succes!
Hartelijk dank,
Heeft u misschien ook een tip om de uitlaat los te halen.
Hij zit behoorlijk vast geroest. Ik heb de Klem en het boutje aan de achterzijde al los.
ook heb ik er al kruipolie op gespoten.
Hallo peter,
De uitlaat zit vast aan je brug en aan je uitlaat flens. Deze beiden los draaien en dan kan je de uitlaat er afschuiven. Als de boel verroest is, gewoon een goede passende dop of sleutel pakken en niet lopen kloten met een bacho want dan draai je de kanten van je moer of bout er af. Het spul kan best wat hebben, ik was ook altijd te voorzichtig haha
groeten
Bedank voor de reactie, ik heb beide wel al losgedraaid. Dit ging wel. Alleen nu krijg ik alsnog de uitlaat er niet onderweg. Hij zit nog steeds muurvast.
als je hem op het uitlaatspruitstuk van de cilinder los hebt en je wrikt een beetje op het klemmetje met een schroevendraaier dat de klem zeker niet meer klemt hoewel de uitlaat zoiezo nog wat klemt op het uitlaatspruitstuk
daarna draai je hem achter los, nu krijg je de uitlaat er makkelijk af door gewoon wat met de uitlaat te draie, voorzichtig wrikken
mocht het zo zijn dat de bout van de klem niet los wil en deze al naar de soep is gedraait is het makkelijkste gewoon doorslijpe,zage van de klem en een nieuwe klem aanschaffen
mocht het zo zijn dat je de brommer nakijkt omdat deze een tijd stilstaat is het ook wijs om de onsteking af te stellen hier op de forum staat er wel een uitleg van hoe dit gaat en hier hoeft het blokje niet eens voor onderuit
succes
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.