Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si Café Racer

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Si Café Racer

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lightlord
    Donateur

Dat is lang geleden mooi om te zien dat er weer schot in de zaak zit :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
      Lightlord's Dizzy/Gypsi

Rick.

Het is weer vakantie dus hierbij de rest van de beloofde update!

Om de brommer weer rollend te maken hoefde nu alleen het voorwiel nog gemonteerd te worden. Hiervoor moest ik dus eerst het zijstandaard klaarmaken omdat de brommer anders straks om zou kunnen vallen en dat willen we nu niet hebben 😀

Voorwiel gemonteerd met nieuwe telleraandrijver, de brommer staat weer op zijn wielen (en het standaard 8) )

Veren zijn ook weer opgeknapt

Het enige probleem is als je grove banden onder je sjees legt:

Hier is te zien dat de band aanloopt tegen de veren. Dit had ik niet verwacht, is nu opgelost door busjes tussen de veren en het frame te zetten.

Aangezien ik het kenteken aan de achterkant onder het zadel veel te groot vond en het brak met de beoogde lijnen van de brommer, moest hij verhuizen.

Houder gemaakt uit plaatstaal voor montage bij de onderste schroef waarmee de veer aan de achterbrug vast zit.
        En om het definitief te maken ook maar meteen de beugel afgeslepen van het zadel. Wanneer het achterlicht er nu op zit, zie je de twee beugeltjes niet meer.

Dan nu eindelijk de kleuren van de tank. Ik wilde dat de tank en het zadel dezelfde kleur zouden hebben en op zouden vallen. Maar om deze nu allebei in één kleur te spuiten leek me niet zo mooi. Daarom dat ik uitkwam op twee kleuren lak voor de tank/zit combinatie.

Allereerst ben ik begonnen met het oranje spuiten van de bovenkant van de tank.

Ditzelfde heb ik met het zadel gedaan.

Bij de verfhandel heb ik tape gehaald om lijnen mee af te plakken. Dit is speciale tape waar de verf niet onder ‘kruipt’. Precies wat ik nodig heb om strakke lijnen te maken.

Ik wilde een grote oranje streep en daarnaast smallere strepen, dus heb ik het middelste vlak afgeplakt.

Ditzelfde ook met het zitje:

Daarna alles grijs gespoten

Ook de onderkant van het zadel heb ik gespoten:

Na alles te hebben laten drogen was er eindelijk resultaat te zien=)

Oordeel zelf 8)

Dan was daar eindelijk het moment om dit op de brommer te mogen zien:

Nadat ik de kabels weer had aangesloten begon het weer te kriebelen om te gaan rijden met de brommer. Meteen maar nieuwe koppelingsschoentjes erop gezet.

Hup, uitlaat eronder, mooi gespoten koplamp erop en rijden:@
        Zo staat hij er nu bij:

Er moet nog een zitje gemaakt worden, want anders zit het zo hard op een stuk plank… Dit komt in een volgende update weer aan bod, hier ben ik nog mee bezig.

Dat was het voor nu. In de komende tijd ga ik de elektra doen. Ik ga zelf een kabelboom maken waar het contactslot, remlicht en toeter in verwerkt zullen worden.

zevenenergie
        Donateur

Zo He’ 🙂

Toen ik je zo bezig zag met al dat plamuur en gezaag, hielt ik mijn hart een beetje vast over de afwerking.
          Ik had dit niet verwacht….
          Het ziet er perfect uit, en de kleuren zijn prachtig.
          er zal een sloot benzine in de tank gaan dat is handig en die brede achterband, dat achterlichtje

En dan is hij nog niet eens helmaal af….

Ik wou dat mijn brommer zo mooi was

lightlord
          Donateur

Ik kan maar 1 ding zeggen WAUW diep onder de indruk :worshippy:worshippy:worshippy:worshippy:thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
            Lightlord's Dizzy/Gypsi

speedbuxy
            Bijdrager

Super strak geworden:thumb

ampie1979
              Bijdrager

Dat is 1 van de mooiste creaties wat ik gezien heb … dat ziet er echt geweldig mooi uit 👍👍👍

AA-T
                Sleutelbeheerder

Deze was me nog even ontgaan, maar inderdaad zeg. Je hebt flink je best gedaan :thumb complimenten!
                  Wellicht een inspiratiebron voor jou @ampie 😉

ampie1979
                  Bijdrager

Ja echt wel AA-T 👍 … hier kan ik zeker hele mooie ideeën uithalen als rick dat niet erg vindt 😁

ampie1979
                    Bijdrager

@AA-T Maar jou blauwe vespa ciao italia is ook heeel erg mooi geworden pracht brommertje 👍

super bravo.
                      Bijdrager

meestal ben ik iemand die voor origineel gaat met lichte aanpassingen
                        en houd van een vespa waar er weinig van zijn of slechts 1 exemplaar
                        en deze is echt super wat een mooie si cafe racert.

onderhoud is behoud

Rick.
                        Bijdrager

Wat leuk dat hij in de smaak valt! Heb er de laatste tijd niet veel meer aan gedaan eerlijk gezegd. Met het mooie weer een tijdje geleden nog wel een rondje gereden maar meer ook niet. Ik ga er in de vakantie weer verder aan werken.
                          Pas had ik nagedacht over hoe ik een voorspatbord ging maken, maar ik vraag me af of die dikke stabilisator van een si spatbord echt nodig is? Ik vind hem namelijk veel te lomp voor op mijn brommer

AC RACING
                          Moderator

Dat spatbord ben je niet nodig. Ik heb op mijn si bijvoorbeeld een ciao spatbord pas gemaakt.

Harleyman
                            Bijdrager

Ik heb gewoon het bravo spatbord gebruikt, zonder die stabilisator raakte het wiel in scherpe bochten(schuin hangen) de schokbreker poten omdat ze niet gelijk inveerden.

Rick.
                              Bijdrager

Hmm dus die stabilisator is misschien toch wel handig om te hebben. Ik zal er binnenkort eens naar kijken hoeveel ik van dat foeilelijke lompe ding af kan halen en er een spatbord netjes aan kan fabriceren.

Een ciao spatbord is te smal voor de 2.75 banden die ik erop heb liggen😜
                                Weet iemand hoeveel breder een bravo spatbord is dan?

PTuning
                                Bijdrager

Hij is super mooi geworden 👌👍👍
                                  Wat voor tank heb je gebruikt??

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.