Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si Café Racer

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Si Café Racer

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tyskie
    Bijdrager

Tijdje geleden dat ik je project nog gecheckt heb, maar wat een vooruitgang zeg!
      Echt heel vet gedaan! Mag ik wel vragen waarom je de lassen op de expansiekamer van je uitlaat niet hebt weggeslepen voor je hem in de lak zette, of lijkt dat alleen maar zo?

Keep up the good work!
      Grtzz!

Rick.

Dat mag je zeker vragen.
        Ik wilde gaan voor de rat uitlaat, en er mag gezien worden dat ik hem zelf gemaakt heb. De demper is echter wel helemaal gladgeslepen.

Harleyman
        Bijdrager

Ziet er goed uit man!
          Ik heb bijna precies dezelfde tank op mijn bravo haha
          Ik zet mijn steps op de onderste bouten van de schokbrekers,zit een stuk beter.
          Mijn bravo zit wel een stuk hoger dan jou si,dus is voor jou misschien geen optie.
          Ben benieuwd wat je ervan knutselt!

Tyskie
          Bijdrager

Rick. :
            Dat mag je zeker vragen.
            Ik wilde gaan voor de rat uitlaat, en er mag gezien worden dat ik hem zelf gemaakt heb. De demper is echter wel helemaal gladgeslepen.

Hij mag inderdaad ook wel gezien worden 🙂
            Echt top! :thumb

Grtz!

Rick.

Ik heb in de afgelopen tijd niet stilgezeten, maar ik heb er ook niet heel erg veel meer aan gedaan.
              Na een tijd van schuren en plamuren wordt het nu vooral nadenken over een kleurcombinatie voor de brommer.

Zo staat hij er nu bij. (ja met ciao uitlaat om even te testen)
              De zelfgemaakte uitlaat loopt in mijn ogen prima, er zit een lekker geluidje in!:D

zevenenergie
              Donateur

Ik vind de kleur die de tank nu heeft eigenlijk zo gek nog niet.
                Het zou leuk zijn als je daar bellen op zou kunnen specialpainten.
                Het frame en de wielen dan in bierkleur.

ritze
                Bijdrager

=) wat een super vet ding !!!
                  zo zie je maar dat je van een si wel een hele mooie brommer kan maken 😉

het enige wat ik nog zou proberen is om de vork iets in te korten waardoor de voorkant iets naar onderen komt.
                  zo krijg je ook een iets betere gewi

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

ampie1979
                  Bijdrager

Hoi rick

jou SI ziet er echt vet gaaf uit .. echt nice .

echt waar heel mooi gemaakt :thumb :thumb

groet bram

DinoH
                    Donateur

Normaal ben ik niet zo’n voorstander van dit soort projecten, maar vind hem best mooi worden!

Gewoon Ben
                      Bijdrager

Ziet er top uit, begint echt al een knappe café racer te worden.

Ik heb zelf een tijd geleden een soortgelijke café racer van citta gemaakt.
                        Heb er een filmpje van op YouTube staan, misschien zie je nog wat leuke ideeën om te pikken ;D

Ik blijf hem zeker volgen…

Rick.

Lang wachten wordt beloond zeggen ze wel eens. Bij dezen weer een update over de Café Racer!

Waar was ik gebleven in mijn verhaal? Oh ja de brommer stond net in elkaar. Vorig jaar aan het begin van de zomer met de brommer zoals hij in elkaar stond een paar rondjes gereden. Uitlaat blijkt beter te presteren bij hogere toeren waardoor de brommer minder vlot op gang komt. Misschien dat ik nog een nieuwe ga maken, maar dat is nu niet de belangrijkste zaak.

Zo stond hij er dus vorige zomer bij:

Ik vond hem toen zo mooi, dat ik hem weer uit elkaar heb gehaald om te spuiten. De wielen zijn toen gespoten en voorzien van de nieuwe banden, die in mijn ogen goed tot zijn recht komen.

Detail van de metallic lak:

Tussendoor heb ik toen de achterbrug klaargemaakt.

Inmiddels was het al bijna winter en na zo af en toe een keer plamuren en schuren was het frame af en dat heb ik toen in de primer gezet.

Toen bleef het heel lang stil.. Pas met de eerste warme dagen van dit voorjaar heb ik het project weer opgepakt.
                          Frame is gespoten:

Ik heb van de winter mijn hoofd gebroken over de kleurcombinatie van de Café Racer. Uiteindelijk ben ik op zwart, donkergrijs en oranje uitgekomen.

Op deze foto lijkt het frame wat mat, maar het blinkt als een spiegel:)

Ik heb zelf een beeld over welk onderdeel welke kleur moet worden. Met nu gespoten voorpoten kan het opbouwen (eindelijk) weer beginnen!

Let hier niet op de schokbreker, de goede moesten op dit moment nog even drogen en het frame mocht absoluut niet krassen op de achterbrug 8)

Hier laat ik het voor nu even bij, binnenkort weer een update..

Sneak preview:

Noetiepoerker26
                          Donateur

Ziet er weer goed uit hoor! Wel grappig trouwens, ik ben van plan om m’n citta in de vakantie ff te stralen en op te spuiten, maar dan in rood, grijs en zwart (‘HAAS’ kleurstelling).

Maare…..Hoef jij niet te leren voor de tentamens? :bier:bier=)

Rick.

Mja eigenlijk wel, daarom komt de rest een andere keer:D

zevenenergie
                              Donateur

Eindelijk …… =)
                                Die kleur combinatie vind ik mooi.
                                Wanneer zijn de tentamens? Want ik ben zo benieuwt, hoe het verder gaat.:D

Rick.

Die zijn morgen en volgende week nog. Daarna komt er weer een update, beloofd:@

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.