- Dit onderwerp bevat 102 reacties, 39 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 januari 2015 om 21:46 #283316
Rick.Na een te lange periode is er weer wat gebeurd:
Frame is afgezaagd

De stang tussen het frame gebakken:

Na een paar weken de tank weer leeggegooid:
bah bah

Ook de achterkant wordt iets aan gedaan

Hier begon het er ook al wat bruiner uit te zien, dat moest dus even behandeld worden voordat het weer dichtgemaakt werd.

lang leve de hammerite roestwerende verfplaatje op maat maken:

Alvast met een paar puntlasjes vastgezet

De achterbrug was nog wat te bruin van de roest naar mijn zin, dus maar weer even met de boormachine erop:

Ook maar meteen in de zinkspray gezet. Deze achterbrug kan er weer heel wat jaren tegenaan!

Tja, en wat doe je dan verder op zo’n regenachtige dag?
Poetsen en erachter komen dat je vork krom is.

Dit is de rechte poot voor het verschil:

Dus…

In het begin kon je zien dat de uitlaat zijn einde bereikt heeft.
Een nieuwe uitlaat kopen kost ook weer geld, dus toen ben ik bij de ijzerhandel een plaat ijzer gaan halen:

Ja, dit wordt nog vlakgeslepen;)

En dan de grote verrassing van vandaag:
:boos:boos

Lekker allemaal gaatjes in de tank. Die kwamen tevoorschijn na het verwijderen van de blauwe laklaag aan de binnenkant.Toch maar een ophanging voor de tank gemaakt, je moet toch iets.

Begin van het zadeltje:

Een nieuwe tank. Deze behoeft geen roestbehandeling meer, enkel wat uitdeukwerkzaamheden.

Dat was ‘ie weer. Ik denk dat de volgende update wel weer een tijdje gaat duren, maar hij komt eraan!
25 januari 2015 om 22:48 #283317Mooi geschreven en lekker veel foto`s!
Ik vind het een leuk en origineel project en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!Persoonlijk zou ik hem ombouwen naar monoshock vering, ik vind de schokbrekers nu namelijk breken met de lijnen van de brommer.
Ga zo door!
Gr.popko
25 januari 2015 om 23:51 #283318Rick je hebt zeker niet stil gezeten 😛
Ik kan dit wel op prijs stellen eens een keer wat anders ga zo door 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi25 januari 2015 om 23:53 #283319Leuk en uniek project!
Vind dit ook wel eens leuk, ff totaal anders
26 januari 2015 om 14:05 #283320Geinig project, die Zundapptank staat hem ook nog zeer goed.
Kijk al uit naar het totale geheel dadelijk.
26 januari 2015 om 15:19 #283321
Rick.Bedankt voor alle positieve reacties!
pepko :
Mooi geschreven en lekker veel foto`s!
Ik vind het een leuk en origineel project en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!Persoonlijk zou ik hem ombouwen naar monoshock vering, ik vind de schokbrekers nu namelijk breken met de lijnen van de brommer.
Ga zo door!
Gr.popko
Ik zat ook al te denken of dat beter zou zijn. De brommer wordt sowieso eerst opgebouwd en daarna pas gespoten. Als de schokbrekers me nog teveel in de weg zitten, dan kan ik altijd nog overgaan naar monoshock.
Past een monoveer van een grillo in mijn si brug? heeft iemand een si met een grillo monoveer en zou diegene even een fototje willen uploaden?
26 januari 2015 om 16:10 #283322Wat een wrak was het! Hij word wel appart
26 januari 2015 om 16:18 #283323Brommer s.o.s

Wel leuk z,on buikschuiver idee
26 januari 2015 om 16:41 #283324leuk origineel project, ik denk dat veel die si niet hadden opgeknapt.(daar val ik ook onder)
Ik zou allen voor het lassen het lasapparaat even afstellen;)
26 januari 2015 om 17:08 #283325
Rick.Ja dit laswerk wordt nog bijgewerkt, dit was ook een beetje in de beginfase van mijn laskunsten, ik heb in de tussentijd wel veel geoefend hoor
16 februari 2015 om 23:06 #283340Goed bezig! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Wil ook wel zien hoe het is afgelopen met je frame 🙂Ben zelf ook iets gelijkaardigs aan ’t maken maar dan met ’n ouwe sparta,
maar moet zeggen dat jouw ontwerp er een stuk vetter uitziet.Succes!
4 april 2015 om 15:48 #283380
Rick.Intussen is er niet veel gebeurd. Ik heb de eerste benodigde? onderdelen mijn kant op laten komen.
Want een caferacer ren je niet aan.

kickblokje:D:D
Met electro ontsteking dus geen gekloot meer.Ook heb ik hier via het forum een setje remgrepen gekocht met remlichtschakelaar. We zullen zien wat het wordt!
5 april 2015 om 12:26 #283381
Rick.Ohja er zat nog geen CDI bij. Iemand die deze heeft liggen voor niet te duur? (werkend)
5 april 2015 om 12:43 #283382Eigenlijks zou je ook nog opzoek moeten gaan naar een voetrem voor de achter rem. Want dat maakt hem weer wat meer cafe racer style.
5 april 2015 om 17:04 #283366
Rick.Ik zie eerst maar eens de rest gefabriceerd te krijgen. Het is echter wel een goed idee. Deze ga ik zeker meenemen en even goed over nadenken.

Eerst maar eens op jacht naar een si kick as… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.