Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si Café Racer

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Si Café Racer

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jeffreykruize
    Bijdrager

Rick. :
      Voorproefje van de volgende update

ZUNDAPP!!!!

Rick.

Conceptversie van mijn plannen

Beeld je het wel even in met een m-stuurtje of clipons en zo’n typisch half rond café racer kontje en langere achterveren:thumb

DarkMagician6
        Bijdrager

Het gaat dus een Sidapp worden? 😀

Rick.

Ja maar de tank wordt nog strak geplamuurd, dus geen rondje en tekstvak meer8)

Rick.

UPDATE

Het blok is uit elkaar=) Ik heb het onderste tapeind (met cilinderkop) zo verbogen dat ik hem door kon zagen.

Dus… als ik deze nog wil gebruiken moet ik hem gaan vlakken en het tapeind eruit zien te halen.
              Ja.. dan heb je de kop er wel af maar dan zit je nog met de cilinder:'(

zielig hoopje pakkingen

Ontsteken is trouwens ook niet wat je zegt schoon…

Wijze les: heb altijd een rubber op je vliegwiel!

Dit was mijn schroevendraaier

Dan de grote vriend maar raadplegen

Hehe eindelijk is de cilinder eraf. De zuiger is wel smerig maar dat kwam met een doek al een heel eind goed.

Ook het restant van de uitlaat weggeslepen

Ook maar een ciao als donor gekocht. Ook bij deze was het driehoekslager naar z’n grootje…

Een echte schuurvondst

Hiervan wilde ik het blokje gaan gebruiken

Goede koppeling:

Cilinderkop gedemonteerd, op hoop van zegen dan maar..

nou ik tref het wel zeg…:|

Blok eruit gehaald

:boos

Cilinder er toch goed genoeg afgekregen

Is inmiddels al wel schoongemaakt hoor

De cilinder is er dus af. Toen kwam ik erachter dat de drijfstang aan de krukas vast zat.
              Flink wat kruipolie erin gespoten en toen kwam er wat beweging in. Hij draait nu perfect rond.
              Tja wat wil je ook als hij 12 jaar stil heeft gestaan…

Ik heb dus 2 verschillende zuigers.
              Links is van de ciao en rechts van de si.

Ik had ook nog een andere krukas liggen.

De rechtse zijn met een L-veer en een gewone zuigerveer. Zit er dan ook verschil in de cilinders?

Dit was het tot nu toe weer. Ik ga een blokje lopend maken (goh welke zou dat zijn??:D)

Ciao!

DarkMagician6
              Bijdrager

De linkse is een oldtimer zuiger. :thumb Daar zit waarschijnlijk ook een cilinder op met de code CC01 en de andere heeft waarschijnlijk CC02 of CC03 dacht ik. De uitlaat poorten zijn net iets anders. Het zou ook nog kunnen dat de linkse een diameter van 38,4 heeft, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. De rechtse heeft een diameter van 38,2mm behalve als het een overmaat zuiger is, wat ik betwijfel.

De krukas die je in je hand hebt is iig een “snor” kruk voor zover ik kan zien.

En die Ciao is wel een rasechte schuurvonst ja. 😀 Ik vind het wel een HELE mooie kleuren combi!

Rick.

Oh dat wist ik niet eens van die snorkruk, die heb ik ooit overgehouden uit een half blokje.

DarkMagician6
                  Bijdrager

Je kan dat hier aan zien:

:thumb
                    Verder zal er waarschijnlijk wel een rode verf op het inlaat vlak zitten. (Is blijkbaar niet altijd zo, en kan ook zijn dat die eraf gesleten is.)

Wilk1985
                    Moderator

Mooi werk!

Grote kans dat die cilinder van die andere ook nog wel te redden is trouwens, jammer dat de koelrib is afgebroken.

Het zou kunnen dat de cilinder die op je schuurvondst zit een 38,4 is, maar ik denk dat het gewoon de originele cilinder is aangezien ik ook een pen 10 kruk zie en een gewoon clipje in plaats van schroefdraad om de koelkap vast te zetten in tegenstelling tot de oldtimer cilinders.

Het idee van die Zundapp tank zou ik laten varen persoonlijk maar het is jou brommer natuurlijk :D.

DarkMagician6
                      Bijdrager

Wilk1985 :
                        Het zou kunnen dat de cilinder die op je schuurvondst zit een 38,4 is, maar ik denk dat het gewoon de originele cilinder is aangezien ik ook een pen 10 kruk zie en een gewoon clipje in plaats van schroefdraad om de koelkap vast te zetten in tegenstelling tot de oldtimer cilinders.

Hoe zou jij een oldtimer blokje dan beschrijven? Ik heb zelf ook een CC01 cilinder met zo’n zuiger die 38,2mm is, P10, en zat op een carter wat ook aan alle eisen voor een oldtimer carter voldeed.

Wilk1985
                        Moderator

DarkMagician6 :

Wilk1985 :

Hoe zou jij een oldtimer blokje dan beschrijven? Ik heb zelf ook een CC01 cilinder met zo’n zuiger die 38,2mm is, P10, en zat op een carter wat ook aan alle eisen voor een oldtimer carter voldeed.

Ook met dat schroefdraad erin? Bijzonder dat heb ik nooit gezien zal wel net uit de overgansfase naar 38,2 komen dan..

Rick.

Ik heb in het topic van inlaatvormen gekeken en de carters waar die krukas uitkwam waren inderdaad een snorcarter.

Rick.

Hallo mede vespa-freaks

na al lang geen update te hebben gedaan is er hier weer eentje. Ik heb zeker niet stilgezeten.

Maar eens begonnen met het opruimen van de werkbank

Dan maar beginnen met het demonteren

stripje eraf

:boos dacht ik klaar te zijn met de roest

al verder met het demonteren, oei wazig:no

die heb ik niet meer nodig

voor degenen die zich afvroegen hoe de binnenkant van een si eruit ziet

weer roest

Dit kwam dus uit de tank…

zoiets wordt het dus
                              (ja dat wiel komt van een puch waar ooit een ongeluk mee is gebeurd, alleen het wiel en de voorvork waren kapot, de rest was nog bruikbaar en niet duur8) )

ff een oud mountainbikestuur voor de vorm (deze past niet; is te dik)

nog niet eens zo heel slecht, na het zien van de rest

dus maar meteen even aanpakken

stukken beter

tank volgegooid met 6 flessen a 1.5 L natuurazijn en de rest met water. Nu maar wachten en schudden

stangeTJE gekocht

Mijn definitieve plannen op papier gezet (zelf uit de losse pols gemaakt!)

begin van het zadel. Het kontje ga ik trouwens van hout maken en daarna glad plamuren en spuiten.

de stang even pasgemaakt, moet voor trouwens nog wat zakken anders zit de tank scheef

Het eerste blanke ijzer in zicht!!!
                              deze dop was eerst ook een grote bonk roest. Hij is kapot, maar ik wilde toch een andere.

Dit was het voor nu weer.

Later!

JoeriH
                              Bijdrager

Kijk dit is nou een update waar ik naar uitkeek.
                                Lekker bezig! En succes met de roest!

lightlord
                                Donateur

Heerlijk zo’n stevig project waar je je tanden in kan zetten TOP ga zo door :thumb

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.