Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si brom opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa Si brom opvoeren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

020SI
    Topic starter

Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje geleden een vespa si met een bromblokje gekocht.
      Hij loopt nu ongeveer 42/45 en ik wil hem wat sneller laten lopen, nu was ik van plan om er een Gianelli Citypower onder te hangen en de trekveertjes te vervangen.

misschien ook de poelie veranderen, wat zou dan de beste maat zijn?

Ik vroeg me af wat voor trekveertjes ik het beste zou kunnen gebruiken en of ik ook de sproeier
      moet veranderen als ik deze uitlaat neem. Ik neem aan dat ik zo’n 50/55 kan rijden met deze setup ?

andere tips om hem wat sneller te laten lopen ook altijd welkom.
      Mvg.

Lollol3r
      Bijdrager

Wat is je huidige setup? Handig om er even bij te vermelden zodat we tips kunnen geven

Mocht je nog een standaard uitlaat of Techno citypower eronder hebben hangen zal de Gianelli Citypower zeker een goede en goedkope keuze zijn je brommer wat harder te laten rijden. Je kunt ook altijd een maat kleinere poelie nemen, daarmee ga je ook harder maar vergeet niet dat je hiermee langzamer zult optrekken!

Trekveren veranderen maakt geen verschil in topsnelheid, maar zorgt er alleen voor dat je brommer pas wegtrekt op wat hogere toeren.

DarkMagician6
        Bijdrager

Ik zou de trekveertjes vervangen door iets strakkere, de standaard veertjes zijn echt veel te los. Verder zal de Giannelli Original Power ook al veel schelen in zowel trek kracht als top snelheid. Daar zou je de 50 iig wel mee kunnen halen.
          Als je nog harder wilt zul je al snel of in trekkracht in moeten leveren (Kleinere poulie) of snellere onderdelen moeten aanschaffen (Cilinder, expansie uitlaat.).

020SI
          Topic starter

de brommer is nu nog helemaal standaard, alles zo als het ooit hoorde, de uitlaat dus ook.
            (ben een beginner in het aan brommers sleutelen, dus sorry voor het ongemak)

ik hoef niet keihard te rijden maar het gaat me er meer om dat ik beetje kan meekomen tussen de auto’s in de stad.
            Ik denk dat ik voor de Giannelli Citypower ga, en dan even verder kijk. Wat zou de juiste maat sproeier zijn bij die uitlaat ?
            of is dat ook nog van andere dingen afhankelijk ?

Martino
            Moderator

– Giannelli Original power
              – Poelie 80
              – Polini groene trekveren
              – Sproeiermaatje 2 of 4 maten groter dan huidig en naar gelang extra gaatjes in je luchtfilter.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.